کد خبر: ۵۸۱۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۹
ماجراجویی علیه ایران نتایج خطرناکی دارد

هشدار حزب‌الله لبنان به آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جنبش حزب‌الله لبنان با ابراز نگرانی از جنگ روانی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی در خصوص هرگونه ماجراجویی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه تهران و حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران هشدار داد. شیخ نعیم قاسم،‌ معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه «هرگونه ماجراجویی نظامی توسط واشنگتن و تل‌آویو علیه تهران نتایج بسیار خطرناکی در منطقه خاورمیانه دارد» گفت آنها باید بدانند ماجراجویی نظامی در صورتی که گسترده باشد و شامل تعدادی از کشورها در منطقه نیز باشد نتایج بسیار خطرناکی برای همه خواهد داشت. 

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس در پاسخ به این سوال که در صورت حمله آمریکا به ایران آیا حزب‌الله با حمله به اسرائیل این اقدام را تلافی خواهد کرد یا خیر گفت: ایران توان کافی برای دفاع از خود را دارد زیرا ابزار لازم را در اختیار دارد و همچنین مردمی استوار و رهبری دانا دارد.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، شیخ قاسم این موضوع را کاملا مشخص نکرده که آیا حزب‌الله در صورت حمله آمریکا به ایران درگیر جنگ می‌شود یا خیر ولی به این موضوع اشاره کرده که در نتیجه این حمله، اسرائیل ممکن است به لبنان حمله کند که در این صورت حزب‌الله پاسخ قاطعی به اسرائیل می‌دهد. وی در این خصوص گفت: جنبش مقاومت حزب‌الله در حال بررسی همه اقدامات لازم است. بنابر اظهارات شیخ قاسم حزب‌الله دائما در حال تغییر تاکتیک‌های جنگی خود است تا اسرائیل به قابلیت‌های نظامی نیروهای مقاومت پی نبرد.

او در این خصوص گفت:‌ ما همه تجربه‌های جنگی خود را ارزیابی کرده و درس‌هایی از آن یاد گرفته‌ایم و در حال برداشتن گام‌هایی برای تطبیق دادن آنها با واقعیت‌های جدید هستیم، این قدرت مقاومت و راز پیروزی‌های آن است. معاون دبیر کل حزب‌الله در انتهای این گفت‌وگو همچنین با رد ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر اینکه حزب‌الله ابزار ایران و سوریه است گفت: دولت سینیوره مستقیما از آمریکائیها دستور می‌گیرد.

هشدار حزب‌الله لبنان در خصوص هرگونه ماجراجویی نظامی علیه ایران در شرایطی صورت می‌گیرد که روزنامه اسرائیلی یعیدوت آهارونوت در روزهای اخیر در گزارشی اعلام کرد که تمام گروههای مهم جهادی در سرزمین های فلسطینی در حال آماده شدن برای یک اقدام هماهنگ علیه اسرائیل بلافاصله پس از اقدام نظامی احتمالی تل‌آویو علیه تهران هستند.

در همین خصوص «ابوحامد» فرمانده گردان‌های شهدای الاقصی در کرانه غربی گفت: «راهبرد ما این یاری رساندن به متحد مسلمانمان (ایران) در مقابل حمله دشمن است. تمام سازمان‌های فلسطینی با یکدیگر همکاری نزدیکی را برای شلیک راکت، بمب‌گذاری‌های شهادت طلبانه و اقدامات دیگر علیه دشمن صهیونیستی به انجام خواهند رساند». یک فرمانده جهاد اسلامی در نوار غزه نیز با تائید این موضوع گفت که اسرائیل در صورت حمله به ایران با «سورپرایزهای ویژه‌ای» از سوی مبارزان فلسطینی مواجه خواهد شد. این فرمانده با اشاره به اینکه «آمریکا و اسرائیل به یکدیگر گره خورده‌اند» گفت که حمله نظامی به ایران، منافع آمریکا در خاورمیانه را نیز به فهرست اهداف گروه‌های فلسطینی اضافه خواهد کرد: «آمریکا و صهیونیست‌ها صددرصد با یکدیگر هماهنگ هستند، مهم این نیست که کدامیک این کار(حمله به ایران) را انجام دهد، ما هردو را هدف قرارخواهیم داد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین