کد خبر: ۱۳۴۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۱

واکنش بازیگر "پنج کیلومتر تا بهشت" به خودکشی کودک 12 ساله

90 درصد آموزش‌های مدارس ما بی‌فایده هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هرچند هنوز مدیران تلویزیون رسماً درباره مرگ کودکی که با الهام از سریال "پنج کیلومتر تا بهشت" خودکشی کرد، موضعی نگرفته‌اند، اما بازیگر این سریال به آن واکنش تندی داده است. 

داریوش فرهنگ در گفت‌وگویی با رادیو ایران، نسبت به وزارت بهداشت و آموزش و پرورش انتقادهای تندی کرد. او گفت: "برای وزارت بهداشت و این بیمارستان‌های بی‌مسئولیت متاسفم."

سه‌شنبه هفته گذشته، محمدمهدی در بازی با برادر کوچک خود گفته بود "می‌خواهم روح شوم و ببینم بابا و مامان راجع به من چه می‌گویند" او زمانی که خودش و برادر 6 ساله‌اش را در خانه تنها دید تصمیم گرفت همانند سریال پنج کیلومتر تا بهشت تبدیل به یک روح شود و به مکان‌های مورد علاقه‌اش سر بزند. اما او با روسری خود را خفه کرد و بر اثر این حادثه دچار مرگ مغزی شد.

اظهار تاسف داریوش فرهنگ برای بیمارستان‌ها در حالی است که گفته شده اگر به این کودک به موقع رسیدگی می‌شد، او از مرگ نجات پیدا می‌کرد. اما در نهایت امروز اعلام شد کلیه‌ها و کبد این کودک 12 ساله در بیمارستان مسیح دانشوری اهدا شده است.

داریوش فرهنگ همچنین در انتقاد به نظام آموزشی، گفت: "90 درصد تعلیمات آموزش و پرورش ما بی‌فایده است و هیچ کمکی به تربیت بچه‌ها نمی‌کند. پرورش در تربیت بچه‌ها مهمتر از آموزش است."

او از بی‌توجهی وزارت آموزش و پرورش به پرورش انتقاد کرد و گفت: "در شرایطی که والدین به دلیل مشغله زیاد کاری و کار زیاد کمتر فرصت دارند که با فرزندان خود صحبت کنند و وقت بگذرانند، این وظیفه آموزش و پرورش است که به تربیت صحیح بچه‌ها بپردازد. اما متاسفانه 90 درصد آموزش‌های مدارس ما بی‌فایده هستند و در زندگی آینده بچه‌ها به هیچ کاری نمی‌آیند."

او که می‌گفت به شدت از مرگ این کودک 12 ساله متاثر است ادامه داد: "مرگ محمد مهدی به دلیل تربیت غلط والدین او هم بوده است. والدین نباید اجازه دهند که بچه‌ها هر برنامه‌ای را تماشا کنند. اگر حس همزاد‌پنداری بچه‌ها منجر به تکرار و تشابه‌سازی حوادث شود، پس دیگر هیچ فیلمی نباید ساخت! اما در هالیوود خشن‌ترین فیلم‌ها ساخته می‌شود و این اتفاقات نمی‌افتد چون برای تماشاچیان‌شان و رده سنی آنها، برنامه‌ریزی دارند و هر فیلمی را برای هر رده سنی به نمایش نمی​گذارند."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین