کد خبر: ۱۰۹۲۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۴

زمزمه‌های استیضاح وزیر علوم در راه‌روهای مجلس

وزیر علوم توان مدیریت فضای دانشگاه‌ها را ندارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زمزمه‌هایی مبنی‌بر استیضاح وزیر علوم تحقیقات و فناوری با محوریت موضوع برخورد با اساتید در مجلس شنیده می‌شود. 

سعدالله نصیری ایداری در پاسخ به سوالی در مورد شایعه استیضاح وزیر علوم در مجلس نحوه تعویض روسای دانشگاه‌ها، نحوه گزینش اساتید، عدم توفیق در بخش فناوری وزارتخانه، عدم تطبیق اعتبارات پژوهشی برنامه چهارم، عدم پیگیری مسائل مربوط به حریم و حرمت دانشگاه‌ها را دلایل احتمال استیضاح کامران دانشجو ذکر کرد. 

وی افزود: هم اکنون طرح استیضاح وزیر علوم در مرحله جمع آوری امضا است از سوی دیگر غلامحسین مسئولی ریحان دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات معتقد است که این استیضاح نمی‌تواند جدی شود. 

وی موضوع انتقادات از دانشجو را بازنشستگی اساتید دانست و افزود: من طرح استیضاح را ندیدم آن را امضا کنم اما در کشورهای توسعه‌یافته از نخبگان و اساتید به‌عنوان سرمایه‌های اصلی کشور استفاده می‌کنند و تا زمانی که قادر به کار کردن هستند از آنان استفاده می‌شود نه اینکه کنار گذاشته شود و در کشور ما نیز اینگونه باشد. 

همچنین مجیدنصیرپور ضمن بی‌اطلاعی از طرح استیضاح وزیر علوم اظهار داشت: اگر چنین طرحی باشد حتما آن را امضا می‌کنم زیرا دانشجو بایدهای یک وزیر علوم را ندارد و هیچ آشنایی با این عرصه ندارد مطمئن هستیم در بلند مدت دانشگاه‌ها از وجود وی ضرر می‌کند. 

وی افزود: برخورد با اساتید و مدیران دانشگاه‌ها غیر علمی است و نگرانیم که جنبه سیاسی داشته باشد و این درحالی است که مقام معظم رهبری همواره بر سیاسی بودن دانشگاه‌ها تاکید کردند زیرا این مساله می‌تواند تضمین‌کننده نظام سیاسی باشد. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه گفته می‌شود احزاب در دانشگاه حضور دارند تصریح کرد: می‌توان این فضا را مدیریت کرد و از طرفی دانشجویان آنقدر آگاهی و شعور دارند که عامل کسی یا گروهی نشوند و اگر اجازه ندهیم دانشجویان مطالبات خود را پیگیری کنند نتایج بدی در انتظار ما خواهد بود. 

نماینده سراب در پایان گفت: متاسفانه وزیر علوم توان مدیریت فضای دانشگاه‌ها را ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین