کد خبر: ۶۰۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۰
صهیونیست‌ها ادعای جدیدی مطرح کردند:

کمک ایران به سوریه برای جنگ با اسرائیل!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تنی چند از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که ایران با اعطای کمک های تسلیحاتی و لجستیکی به ارتش سوریه آن کشور را برای یک مواجهه نظامی تمام عیار با اسرائیل در تابستان سال‌جاری آماده می‌کند.

به گزارش روزنامه آمریکایی WorldNet این مقامات امنیتی که حاضر به افشای نام خود نشده‌اند کمک‌های ایران به ارتش سوریه را شامل مساعدت جهت تولید انبوه موشک‌های میان‌برد، انتقال خودروهای نظامی بزرگ برای جابجایی هرچه سریعتر نیروها و برگزاری دوره‌های آموزشی پیشرفته برای واحدهای ویژه ارتش سوریه عنوان کرده‌اند.

آنگونه که در ادامه این گزارش آمده میزان تمرین‌های نظامی ارتش سوریه طی هفته‌های اخیر به نحو چشمگیری افزایش یافته و اغلب واحدهای مهم ارتش این کشور به نزدیکی مرزهای مشترک با اسرائیل انتقال داده شده‌اند و تقریبا در حالت آماده‌باش بسر می‌برند. مقامات اسرائیلی همچنین می گویند که لحن سخنان مقامات دولتی سوریه در رسانه‌های آن کشور به گونه‌ای است که مردم را از نظر روانی برای آغاز جنگ علیه اسرائیل آماده‌سازد.

ظاهرا افزایش توان موشکی ارتش سوریه مهمترین عامل نگران‌کننده برای اسرائیلی‌هاست. آنها مدعی هستند که دمشق به تازگی دست به آزمایش موفقیت‌آمیز دو فروند موشک اسکاد دی زده که با برد 250 کیلومتر می توانند تمام اراضی تحت اشغال اسرائیل از جمله تل‌آویو را مورد حمله قرار دهند. همچنین اسرائیلی‌ها مدعی انتقال تعداد زیادی از موشک‌های چینی C-802 از سوی ایران به سوریه هستند. تابستان گذشته رزمندگان حزب الله موفق شدند با شلیک دو فروند از این نوع موشک یک ناوچه رژیم صهیونیستی را در نزدیکی آب‌های لبنان منهدم سازند.

خبرنگار WorldNet در ادامه گزارش خود نوشته است: «سوری‌ها همچنین تلاش زیادی برای تقویت توان موشکی ضد تانک و ضد‌هلی‌کوپتر خود کرده‌اند. آنها مدت‌هاست که مذاکرات فشرده‌ای را با وزارت دفاع روسیه برای خرید حجم زیادی از انواع پیشرفته موشک‌های ضد تانک و ضد هواپیمای قابل حمل آغاز کرده‌اند، با توجه به این واقعیت که این تانک‌های اسرائیلی در جریان نبرد تابستان گذشته با حزب‌الله در برابر این نوع موشک‌ها بسیار آسیب‌پذیر نشان دادند».

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه هفته گذشته در جریان یک گفتگوی تلویزیونی از احتمال وقوع برخورد نظامی بین دمشق و تل‌آویو سخن گفته بود. مقامات سوریه بارها تهدید کرده‌اند که در صورت عدم تخلیه بلندی های جولان از سوی اسرائیل، این کشور ناگزیر به اتخاذ رویکرد «مقاومت» برای بازپس‌گیری اراضی خود خواهد بود.

طی سالهای گذشته مقامات رژیم صهیونیستی همواره به ذکر این بهانه پرداخته‌اند که ارتش سوریه طی جنگ شش‌روزه(1967)و جنگ رمضان (1973) از بلندی‌های جولان برای آغاز حمله به قلمرو این رژیم استفاده کرده است و به همین دلیل تخلیه این بلندی‌ها یک تهدید امنیتی کاملا جدی متوجه تل‌آویو می سازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین