کد خبر: ۹۲۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۳

طرح آیت‌الله مکارم شیرازی برای برون‌رفت از اختلافهای سیاسی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خواستار تشکیل هیئتی متشکل از نمایندگان مجلس و نخبگان کشور برای پایان دادن به اختلافهای سیاسی شد. 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید هشتم مهرماه در آغاز درس خارج فقه خود و در جمع صدها تن از طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم سخنان خود را مستند به روایتی از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) کرد و اظهار داشت: «براساس فرموده این دو امام بزرگوار اساس تعلیمات اسلامی بر اتحاد، صمیمت، دوستی و رفاقت میان مسلمانان بنا شده است اما متاسفانه در داخل و خارج کشور این نگاه وجود ندارد».

این مرجع تقلید افزود: «وقتی به رابطه میان کشورهای اسلامی همچون عراق، عربستان، اردن، پاکستان و دیگر کشورها نگاه می‌کنیم می‌بینیم متاسفانه آن الفتی که اسلام به آن تاکید کرده در این کشورها یافت نمی‌شود و هر روز گستره اختلافات در کشورهای اسلامی بیشتر می‌شود».

وی تاکید کرد: «متاسفانه عده‌ای بی‌خرد و ناآگاه از مبانی اسلامی در خارج کشور اسلام را به عنوان عامل ترور، بیرحمی و کشتار معرفی می‌کنند و این باعث شده است تا کشورهای اسلامی به جان هم بیافتند».

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به برخی اختلافهای سیاسی در داخل کشور اشاره کرد و اظهار داشت: «متاسفانه در کشور خودمان شاهد هستیم که برخی با شایعه پراکنی و دروغهای بی اساس در سایتهای اینترنتی به اختلافهای سیاسی دامن می‌زنند و هرگز به مبانی اسلامی توجهی نمی‌کنند».

وی در ادامه تصریح کرد: «باید هیئتی متشکل از نمایندگان مجلس و برخی از نخبگان در خارج از مجلس دست به دست هم دهند و با کمک همدیگر میان گره‌های سیاسی الفت برقرار کنند تا این اختلافها برچیده شود زیرا اگر این اختلافها ادامه یابد و تشدید شود هرگز به نفع کشورمان نخواهد بود».

این مرجع تقلید اظهار داشت: «هم اینک کشورما در حال مذاکره با دیگر کشورها است و اگر این اختلافهای داخلی ادامه یابد در عرصه بین‌المللی ضعیف خواهیم شد و کشورهای خارجی برای مذاکره ما را تحت فشار قرار خواهند داد و در برابر تصمیمات ما قانع نخواهند شد».

وی یادآور شد: «اگر دامنه این اختلافها گسترده شود همه گروهها، ملت، دولت و مجلس زیان خواهند دید و این ضرر و زیان به نفع کشور ما نیست».

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: «با توجه به وضع حساس کشور و مذاکرات مهمی که در پیش است گروههای سیاسی برای رضای خدا از این اختلافها فاصله گیرند و به آینده کشورمان بیاندیشند».

وی خاطرنشان کرد: «تا زمانی که اختلافهای سیاسی در داخل کشور وجود دارد کشورهای خارجی از این شرایط به وجود آمده در مذاکرات به نفع خود بهره خواهند گرفت».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
0
کدام اسلام ؟ [...] دیگر مرد، بابا برو تو شکرت را بفروش
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین