کد خبر: ۴۶۵۷۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۹
عضو شورای شهر:

نگران افشای حقوق یک میلیونی نیستم

آفتاب‌‌نیوز : سایت عارف نیوز پیش از این اعلام کرده بود که آقاي واعظی آشتیانی خزانه دار شورای شهر تهران بالاترین حقوق شورای شهر را برای خود در نظر می گیرد. به گزارش این سایت اين عضو ائتلاف آبادگران در میان اعضای شورای دوم شهر تهران که مهمترین شعارش "ساده زیستی"بود ،ماهانه 25 میلیون ریال حق جلسه برای خود در نظر گرفته است که تقریبا 10 برابر حق الجلسه سایر اعضا است.

بنا برقانون ، عضویت در شورای شهر شغل محسوب نمی شود و حقوق ثابتی برای آن در نظر گرفته نمی شود واعضا فقط حق الجلسه دریافت می کنند.

در پی انتشار این اخبار امیررضا واعظ آشتیانی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت:« بنده مثل بعضی ها نگران نیستم که اضافه کار ماهیانه بیش از هشتصد هزار تومان و یا حقوق بالای یک میلیون دریافت کرده باشم، چرا که اسناد و مدارک موجود در شورای شهر گواه همه چیز است.» 

این عضو شورای شهر افزود:« بنده خزانه دار شورای شهرم و تمام حساب و کتاب ها دست بنده است.» 

وی در ادامه گفت:« همه حساب و کتاب های من شفاف و روشن است و جزو تعداد انگشت شمار اعضای شورای شهر هستم که از روز اول کاری در شورای شهر لیست کلیه اموالم را به قوه قضاییه اعلام کرده ام و ابایی ندارم از اینکه این حرفهای سر تا پا دروغ و کذب که نشات گرفته از مهره های سوخته ای است که هیچ وجاهت اجتماعی ندارند، بیان شود.»
 
واعظ آشتیانی افزود:« حقوق اعضای شورای شهر بر اساس مصوبه دولت تعیین شده و بنده هم مشابه همین حقوق را دریافت کرده ام. ضمن اینکه من سه سال اول را به صورت دائم در شورای شهر حضور داشتم و در سال 1384 در محلی مامور به خدمت در شورای اسلامی شهر تهران بودم که حقوق دریافتی بنده در ماموریت 900 هزار تومان بود و با توجه به حضور پاره وقتم در شورای شهر طی نامه رسمی به رئیس شورای شهر، که اسناد آن موجود است، درخواست ماهیانه 300 هزار تومان حقوق کردم و بنده حتی 900 هزار تومان را دریافت نکردم.

این عضو شورای شهر در ادامه گفت:« بنده با توجه به اینکه رئیس فدراسیون دوچرخه سواری نیز هستم اما تاکنون حتی یک ریال از این فدراسیون دریافت نکرده ام و اسناد و مدارک نیز به صورت شفاف گواه این موضوع است. 

واعظ آشتیانی در پایان گفت:« هر گونه برداشت ریالی از حساب شورای شهر با امضای رئیس شورای شهر و خزانه دار شورای شهر است و هیچکس بر اساس قانون نمی تواند بیش از دیگران حقوق و مزایایی دریافت کند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین