کد خبر: ۱۳۴۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱

مهمانپرست: زندانيان آمريكايی می‌توانند با وثیقه آزاد شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه درباره وضعیت آزادی دو تبعه آمریکایی، گفت: پرونده در دست قوه قضائیه است و طبق شرایطی که قوه قضائیه اعلام می‌کند می‌توانند با وثیقه آزاد شوند.

رامین مهما‌ن‌پرست افزود: به هر جهت مسئولیت مسائل قضایی با قوه قضاییه است و آن‌ها باید پاسخ‌گو باشند.

وی درباره بازگشت سفیر ایران به لیبی و برنامه جدید ایران در آن منطقه، گفت: سفارت ما با پیروزی مردم لیبی مجدداً کار خود را آغاز کرد و در تماس با مسئولین ارشد انقلابیون کار دنبال می‌شود و امیدواریم با بازگشت آرامش و مستقر شدن یک حکومت مستقل در لیبی، بتوانیم قدم‌های محکم‌تر و سریع‌تری را در توسعه روابط برداریم.

وی همچنین درباره وضعیت امام موسی صدر و پیگیری ایران گفت: هیچ‌گاه مسئله امام موسی صدر از دستور کار وزارت امور خارجه خارج نشده است. رژیمی که در گذشته در لیبی حاکم بود همکاری مناسبی با ایران نداشت و امکان رصد اخبار واقعی را نداشتیم، اما با پیروزی مردم و حاکم شدنشان در این کشور تلاش جدی برای روشن شدن وضعیت امام موسی صدر و همراهانشان در حال انجام است.

مهمان‌پرست درباره مواضع ایران درباره رای گیری برای تشکیل دولت فلسطین، گفت: مهم این است که سرزمین فلسطین متعلق به مردم فلسطین است و باید زمینه حاکم شدن این مردم بر این سرزمین فراهم شود.

وی افزود: طراحی آمریکایی صهیونیستی مورد قبول ما نیست و با آن مخالفت خواهیم کرد. باید تدبیری اندیشه شود تا حقوق مردم فلسطین به بهترین وضع اعاده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین