کد خبر: ۴۶۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۲۰:۱۵

ادعای تازه در مورد سرنوشت دیپلماتهای ربوده شده ایرانی

آفتاب‌‌نیوز :  جعجع افزوده است: "در این مورد اطلاعات کافی به بنیه بری رئیس مجلس لبنان داده ام، ضمن آنکه تحقیقاتی در این زمینه در وزارت دفاع لبنان صورت گرفته است."

 جعجع در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار السفیر که پرسیده بود،پیکرهای این دیپلماتهادر کجا دفن شده است مدعی شد: دولت  لبنان از این موضوع آگاه است .

 روزنامه السفیر افزوده است: پس از  ربوده شدن این دیپلملتها ، ایرانی ها تحقیقات وسیعی در این مورد انجام دادند و حتی «ایلی حبیقه» یکی از فرماندهان سابق نظامی نزد همگان به عنوان مظنون شناخته می شد.

السفیر همچنین به نقل از منابع قضایی لبنان آورده است: دیپلمات های ایرانی به دلیل مسدود شدن راههای اصلی به وسیله نیروهای اسراییلی و شبه نظامیان ،پس از ورود از سوریه به لبنان از جاده فرعی ارز، کوره، وبرباره، به سوی بیروت در حرکت بودندکه در "برباره "ربوده  و پس از آن به فرماندهی شخصی به نام «راجی عبدو» به کرنیتا انتقال یافتند. 
اتومبیل این دیپلمات ها پس از مدتی در نزدیکی طرابلس، در شمال لبنان یافته شد. 
گفتنی است  چهار دیپلمات ایرانی به 
 نام های  محسن موسوی کاردار سفارت ایران در بیروت، احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت، کاظم اخوان خبرنگار و عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی و تقی رستگار مقدم راننده سفارت  در  تابستان سال 61 در لبنان ربوده شده و تا کنون از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین