کد خبر: ۲۹۴۴۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۸۴ - ۱۱:۵۸

شکنجه بیماران روانی با شوک الكتريكي

آفتاب‌‌نیوز : هم اکنون متخصصان كانادايي خواهان توقف استفاده از شوك الكتريكي در درمان بيماري‌هاي رواني شدند چرا كه از نظر اين محققان اين شوك‌ها صرفا شكنجه بيماران محسوب مي شود. 

متخصصان معتقدند؛شوك الكتريكي كه براي بيمار هيچ اثري جز يك شكنجه واقعي در اثر ورود شوك الكتريكي به حساس‌ترين نقاط بدن ندارد براي پزشكان و روانپزشكان كه بر استفاده از آن اصرار دارند 66/70 دلار در هر شوك وارد كردن سود دارد.
 
برين بيمونت، رئيس بخش ونكوور كميسيون مذكور، در اين باره گفت: در حالي كه شوك الكتريكي به مغز گاه حتي باعث تشديد بيماري و يا از ميان رفتن حافظه بيمار مي شود برخي از پزشكان و روانپزشكان براي دريافت مبلغ مذكور اين شيوه درآمد ساز ولي بي‌خاصيت را به بيماران توصيه مي كند. 

شايان ذكر است ؛ مطابق برآوردها ميزان پولي كه تاكنون روان‌پزشكان براي چنين شوك‌هايي از بيمه‌هاي دولت دريافت داشته‌اند به ميليونها دلار بالغ مي شود.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
2
5
چرا همین طوری روی چیزی که تخصص ندارید اظهار نظر می کنید؟ می دونید همین جا تو ایران تقریباً تمام مریض هایی که توی بیمارستان روانی بستری می شن رو شوک الکتریکی میدن؟ اگر خوب نیست چرا پزشک های متخصص خودمون استفاده می کنن؟ با این مزخرفات غیر علمیتون مردم رو از تجویز پزشک متخصصشون می ترسونید.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
1
0
پزشکها ایرانم دنبال درآمدن شوک هوش و حافظه و استعداد رو از بین میبره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
1
بهتر است کار تخصصی را به متخصص سپرد .همه پزشکان را نمی شود بر چسب پول زد .پزشکان با جان وروان مردم سرو کار دارند.قالبا انسان هستند.و اخلاق انسانی دارند نمیشود همبنطوری بهشان اتهام زد.شوک یعنی ect مورد تایید قرار گرفته و در تخصص ما نیست در این زمینه وارد شویم این تشخیص پزشک را می طلبد.وقتی کار بحران شود ودارو جواب ندهد دو راه است یا ازدست دادن یبمار یا شوک که من جهت پسرم شوک را انتخاب کردم به لطف خدا جواب داده و بخش زیادی از حافظه اش برگشته.و راضی هستم واز پزشک معالج هم خانم دکتر کی پور و تیم اعصاب وروان بیمارستان امیر کبیر اراک کمال تشکر را دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
1
1
اگه تخصص داشتن نمیودن قوایی از مغز رو از طرف بگیرن یک مشکل اساسی درست کنند بعد فکر کنند درست کاری کردن هر کی هر مسئله ای قبل از این عمل مسخره داره طور دیگر حلش کنه فکر نکنه مشکل
با خود مشکل دیگر رو حل کنه
اگه خیلی هم دنبال پول نیستن اصلا پول نگیرند واینقدر انسانن
برن از به جا دیگر پول درآورند نه با بازی با جان و داشته های مردم
هیچ اتهامی در کار نیست این ها یک سری واقعیت که بعضی هامون نمیخواهیم ببنیم
تایید آن هم به خاطر سکوت خیلیهاس که بنا به دلایل مختلف چیزی نمیگن
این که فقط تسلیم اونا بشیم و بگیم شما تخصص دارید نمیتواندکار درستی باشه اون که تجربه میکنه میدونه پشت پرده چه خبره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
1
0
تو ایران پزشکی یکی از شغل های پردرآمده هیچکس بالاخص کسی این حیطه انتخاب میکنه ازش غافل نیست چطور این را نادیده میگیرین معلومه که با تجویز اینها درآمد نصیبشون میشم
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
2
با سلام کاش نویسنده رشته تحصیلی و سطح اون رو میگفت
همسرم سالها از بیماری افسردگی دوقطبی که حالا میدانم ارثی بوده رنج برده بمدت بیش از بیست سال
دو سال قبل با اعلام اینکه صدایی در گوشش از او میخواهد تا از پنجره ساختمان به بیرون پریده و از این زندگی رهایی یابد متوجه عمق بیماری وی شدم(اما چقدر دیر)
بعد از شش جلسه شوک بهبود پیدا کرد
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
2
با توجه به اینکه در صورتیکه به هر پزشکی که مراجعه کنی یا دارو و آزمایش ویا انجام عمل جراحی تجویز میکنه بیایم پزشکان مملکت رو از کشورمون اخراج کنیم تا دیگه هیچ پزشکی ثروت ما رو تصاحب نکنه دارو خانه و بیمارستانها رو هم در همین راستا تعطیل کنیم برای بهبودی بیماران هم دست به دعا بشیم
اگر خوب شدند که شفا گرفتند
اگر هم مردند که حتما مشیت الهی بوده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین