کد خبر: ۱۲۸۶۴۱
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۶

آمار جالبی از قاچاق انسان در جهان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دفتر مبارزه با جرائم و قاچاق مواد مخدر سازمان ملل اعلام کرده است هر سال حدود هشتصد هزار نفر از وطن خود به کشورهای دیگر قاچاق می‌شوند. 

به گزارش سی ان ان، تجارت قاچاق انسان بسیار سوداور است و برای قاچاقچیان انسان سی و دو میلیارد دلار در سال سود دارد. 

این شبکه در این خصوص به موضوع قاچاق افریقایی‌ها به فلسطین اشغالی پرداخت و اعلام کرد مردم فقیر و نومید معمولا به دنبال یک زندگی بهتر و آینده‌ای درخشان تن به مهاجرت می‌دهند اما در بسیاری از موارد این مهاجرت به فاجعه ختم می شود. 

خبرنگار سی ان ان در گزارش خود به شرح حال برخی زنان آفریقایی که در مسیر مهاجرت از کشور خود به اسرائیل توسط قاچاقچیان انسان مورد تجاوز قرار گرفته‌اند پرداخت. یکی از این قربانیان گفت "ما هفده نفر بودیم که به مقصد (شبه جزیره) سینا در حرکت بودیم و من تنها دختر این جمع بودم. سفر ما از سودان به سینا چهل روز طول کشید. تجاوز به من روز چهلم که ما به سینا رسیدیم رخ داد. آنها به زور چاقو و اسلحه مرا مطیع خود کردند." 

خبرنگار سی ان ان گفت اینها خواسته اند هویتشان فاش نشود. ما این دختر بیست و دو ساله را حنا نامیدیم. قنات، یکی دیگر از قربانیان تجاوز قاچاقچیان انسان یک دختر بیست و پنج ساله است که مثل حنا اهل اریتره است. انها جداگانه در جستجوی زندگی بهتر عازم اسرائیل شدند. 

قنات گفت: "من فکر می‌کردم اوضاع در اسرائیل با آفریقا خیلی متفاوت خواهد بود. من از کسانی که قبل از من به اسرائیل امده بودند اطلاعاتی کسب کرده بودم و فکر می‌کردم سبک زندگی در اینجا در مقایسه با اریتره خیلی بهتر است." 

خبرنگار سی ان ان افزود اما چیزی که انها نمی‌دانستند این بود که مردی که برای آوردن انها به اسرائیل از هر کدام دو هزار و پانصد دلار گرفته بود بطور مرتب آنها را کتک خواهد زد، مورد تجاوز قرار خواهد داد و گرسنه نگه خواهد داشت. 

وقتی ما چند ماه قبل با این دختران در یک اردوگاه موقت پناهجویان گفت‌وگو کردیم هر دو بی پول و باردار بودند. اینها حکایت‌هایی نیست که فقط برای تعداد کمی رخ داده باشد. فقط در سال 2010 بیش از چهارده هزار مهاجر افریقایی از مرز جنوبی اسرائیل با مصر به اسرائیل امدند که این رقم در مقایسه با سال 2009 افزایش 170 درصدی را نشان می‌دهد. سازمان های کمک به مهاجران می‌گویند با این افزایش ، باید منتظر افزایش حکایات دست اول درباره شکنجه، تجاوز و برده داری مهاجران افریقایی در شبه جزیره سینا باشیم. 

ویلیام تال، از کمیساریای عالی اوارگان سازمان ملل گفت: "اسرائیل اینک به یکی از مقصدهای اصلی گروه‌های مهاجر آفریقایی تبدیل شده است. اسرائیل حدود سی و پنج هزار پناهجوی آفریقای را پذیرفته است."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
0
0
لطف کن بنویس آمار درناک از قاچاق انسان. کجای این اخبار جالب است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین