کد خبر: ۹۶۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۳
وزیر راه اعلام کرد

ایران از نظر امنیت پرواز در منطقه بی‌نظیر است

هر تونل حداقل 20 بار ریزش می‌کند
آفتاب‌‌نیوز : وزیر راه: به گزارش "خبرآنلاین"،بهبهانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت های فرودگاهی کشور گفت: در پی خرید هواپیماهای نو و یا بسیار کم کارکرده از خارج هستیم.

وی افزود:هم اکنون بخش خصوصی نیز استقبال خوبی برای سرمایه گذاری در هواپیمایی کشور کرده است و به زودی شاهد نتایج مثبت آن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 57 فرودگاه رسمی و در کل 86 فرودگاه در کشور وجود دارد،گفت:ایران از نظر امنیت پرواز و پوشش دادن کل فضای کشور در منطقه بی نظیر است.

بهبهانی با بیان اینکه هم اکنون مرحله نخست فرودگاه امام خمینی(ره) آماده خدمات رسانی به 6 میلیون مسافر در سال است، افزود:مرحله دوم این فرودگاه برای ارائه خدمات به 6 میلیون نفر و مرحله سوم آن برای 50 میلیون مسافر در سال طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه مترو به فرودگاه امام خمینی به سه بخش تقسیم شده است،گفت: اجرای هر یک از این بخش ها به وزارت رفاه، شهرداری و وزارت مسکن واگذار شده است تا خدمات دهی در این فرودگاه به نحو احسن صورت گیرد.

وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه هم اکنون هیجده نمازخانه و سرویس بهداشتی در فرودگاه امام خمینی(ره) ساخته شده است، گفت:طراحی مطلوب این نمازخانه ها موجب شده است که نمونه هایی از آن را به زودی در ایستگاه های راه آهن نیز احداث کنیم.

بهبهانی با بیان اینکه استعداد بسیار فراوان جوانان ایرانی در کسب مهارت های فنی در زمینه پرواز و هواپیمایی می تواند کشور را به صادرکننده خلبان در جهان تبدیل کند، گفت: این توان در ما وجود دارد که بهترین خلبانان را به شرکت های بزرگ هواپیمایی جهان در آینده ای نزدیک عرضه کنیم.

وی با انتقاد از برخی افراد که در گذشته سمت وزارت را نیز برعهده داشتند، افزود: بی انصافی است که تحولات انجام شده در عرصه هواپیمایی کشور نادیده گرفته شود.

بهبهانی اضافه کرد: هم اکنون دیگر شاهد تاخیرهای 8 تا 10 ساعته پروازها در فرودگاه مهرآباد نیستیم و علاوه بر آن زمان پروازهای صبحگاهی هواپیماها به گونه ای تنظیم شده است که مسافران می توانند بدون تاخیر،نماز صبح خود را اقامه کنند و به مسافرت خود ادامه دهند.

وی وجود برخی تغییرها در پروازهای فرودگاه مهرآباد را به علت کمبود فضا برای پارک هواپیما دانست و گفت: هم اکنون فضای استاندارد برای 40 هواپیما در این فرودگاه پیش بینی شده است درحالی که هر شب 58 هواپیما در آن پارک می کنند.

وزیر راه و ترابری در ادامه و درحاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران درباره‌ی آسفالت نامناسب و فقدان پمپ بنزین در آزادراه زنجان ـ ‌تبریز اظهار کرد: وظیفه ما رسیدگی به حل مشکل است و به وضعیت آسفالت رسیدگی می‌کنیم اما ایجاد پمپ بنزین به بخش خصوصی و وزارت نفت مربوط است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت راه به پیمانکاران آزادراه زنجان ـ‌ تبریز بدهکار است، تصریح کرد:این آزادراه حدود چهار پنج ساله گذشته ساخته شده است و چنین ادعایی درست نیست.

بهبهانی درباره آزادراه قزوین ـ ‌رشت گفت:سعی کردیم هماهنگی‌های لازم را ایجاد کنیم تا برای سفرهای نوروزی در این مسیر پمپ بنزین‌های متحرک مورد استفاده قرار گیرد و همچنین از متقاضیان ساخت مجتمع شامل رستوران، پمپ بنزین و سرویس بهداشتی در آزادراه‌ها برای ساخت دعوت می‌کنیم.

وزیر راه و ترابری با بیان اینکه 16 ارگان برای فراهم کردن زمینه سفری خوب برای مردم در ایام نوروز فعالیت می‌کنند، اظهار کرد:سعی کردیم هماهنگی‌های لازم را ایجاد کنیم تا برای سفرهای نوروزی در آزادراه قزوین ـ رشت پمپ بنزین‌های متحرک مورد استفاده قرار بگیرد.

وزیر راه و ترابری درباره‌ی تمهیدات اندیشیده شده برای سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد:جلسات متعددی در این راستا برگزار شده و امروز پیش از این جلسه در همایش نیروی انتظامی و پلیس درباره سفرهای جاده‌ای صحبت کردیم و انشاءالله همه‌ی برنامه‌ها برقرار است و 16 ارگان برای فراهم کردن زمینه‌ی سفری خوب برای مردم فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: از مردم خواهش می‌کنم مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و طی مسیر از مبدا تا مقصد را به عنوان مدتی از زمان سفر خود در نظر بگیرند چرا که زمان سفر لذت‌بخش است.

بهبهانی گفت: از مردم می‌خواهم سرعت را بالا نبرده و در رانندگی تعجیل نکنند زیرا حیف است که خوشی سفر را تبدیل به عزا کنند.

افزایش تعداد قطارها برای مسیرهای پر مسافر
وزیر راه و ترابری درباره‌ی تمهیدات سفرهای هوایی و ریلی اظهار کرد:در فرودگاه مهرآباد روزانه 400 پرواز انجام می‌شود و درباره‌ی سفرهای ریلی در مکان‌هایی که جذب مسافرشان زیاد است تعداد قطارها را افزایش داده‌ایم.

بهبهانی گفت: پیش از تعطلات نوروز سال گذشته در آزادراه تهران رشت گرفتاری داشتیم که با بازکردن یک باند آزادراه قزوین ـ رشت مشکل را جبران کردیم و امسال دو باند را باز می‌کنیم.

وی ادامه داد: اکثر مردم به استان‌های مازندران، گیلان، خوزستان، مشهد و فارس سفر می‌کنند بنابراین کلیه‌ی تمهیدات لازم را در این مسیرها اندیشیده‌ایم.

هر تونل حداقل 20 بار ریزش می‌کند
وزیر راه و ترابری درباره‌ی ریزش تونل پردیس تصریح کرد: ریزش در تونل 4 که هنوز تکمیل نشده، اتفاق افتاده است.

بهبهانی با بیان اینکه در کلیه‌ی تونل‌ها روزهای خوش و بد داریم، خاطرنشان کرد: هر تونل حداقل 20 بار ریزش می‌کند زیرا برای احداث آنها از رگه‌های کوه‌ها عبور می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای احداث تونل با طبیعت می‌جنگیم و باید انتظار عکس‌العمل داشته باشیم، ادامه داد: خبرنگاری که از ریزش تونل آزادراه پردیس خبر داده کم لطفی کرده چراکه مراحل اجرایی این تونل در حال انجام است و انتظار ریزش از آن می‌رود.

وزیر راه و ترابری گفت: احتمال دارد امشب در برنامه‌ی شبکه‌ی یک قسمتی از تونل که در حال ریزش است را نشان ‌دهیم.

وی درباره‌ی قطار تهران ـ ‌شیراز و شیراز- مشهد گفت: از 25 اسفند ماه هفته‌ای دو قطار در این مسیر حرکت می‌کند و قیمت بلیت در مسیر اصفهان - شیراز حدود 22 هزار تومان و در مسیر شیراز- مشهد حدود 38 هزار تومان است.

بدون منابع مالی نمی‌توان قطار را برقی کرد
بهبهانی در باره برقی شدن قطار تهران - مشهد تصریح کرد: در مناقصه اشکال وجود داشت و به همین دلیل با دخالت سازمان بازرسی باطل شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دخالت سازمان بازرسی در این مناقصه قانونی بود؟ گفت: اولا دخالت سازمان بازرسی غیرقانونی نبود اما اگر هم غیر قانونی باشد می شود بدون منابع قطار را برقی کرد؟ فاینانسر باید از بانک تضمین بیاورد که منابع مالی دارد.

وزیر راه و ترابری در پاسخ به این سوال که مشکل با تغییر مدیران حل می‌شود؟ شما آقای طاهری را هم تغییر دادید؟ اظهار کرد: آقای طاهری اکنون در مهمترین قسمت وزارت راه است.

تغییر نخجوانی را تایید نکردم که حالا تکذیب کنم
بهبهانی پیرو طرح مسائلی مبنی بر تغییر رییس سازمان هواپیمایی طی هفته‌های گذشته اعلام کرد: این موضوع را تایید نکردم که حالا تکذیب کنم.

وی در پاسخ به این سوال که چطور مسوولی که باید کلیه‌ی پروازها را تایید کند 14 روز به مرخصی می‌رود؟ گفت: فرد دیگری به مرخصی می‌رود چرا این سوال را از من می‌پرسید؟

وزیر راه و ترابری گفت: وقتی عذر می‌آورند که نیاز به بیمارستان دارند می‌توان برگه مرخصی را امضا نکرد؟ اگر امضا نمی کردم و اتفاقی می افتاد می گفتند بیمارستان نیاز داشت اما وزیر برگه مرخصی امضا نکرد.

همچنین رضا نخجوانی ـ رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در پاسخ به این سوال که آیا قرار است فرد دیگری جایگزین شما شود؟ تصریح کرد: از مسوولان مربوطه سوال کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۷
0
0
لابد این منطقه مورد نظر شامل افغانستان و عراق و ایران است.الحمدالله که ایران بی نظیره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۸
0
0
ای کاش در سیستم بدن انسان عضوی وجود داشت که اگر طرف دروغ میگفت مدتی قدرت تکلم و نگارش از او سلب میشد لااقل مردم از گفتن برخی حرفها حرص نمیخوردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۹
0
0
بی نظیر هست اما از نظر عدم امنیت!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین