کد خبر: ۱۲۹۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۸
جمشید انصاری

اصول‌گرایان جرأت انتقاد از احمدی‌نژاد را ندارند، جریان انحرافی را بهانه می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو فراكسیون اقلیت مجلس گفت: بسیاری از اصولگرایان به دلیل نداشتن شهامت سیاسی، جسارت انتقاد از رئیس‌جمهور را ندارند و بحث جریان انحرافی را مطرح می‌كنند كه بهانه است. 

جمشید انصاری در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به سوالی در خصوص جریان انحرافی و سرانجام آن افزود: ما یك جریان به نام اصولگرایی می‌شناسیم كه یكپارچه هستند، اما دچار اختلاف‌نظر شده‌اند و به خاطر اینكه ممكن است در آینده به رئیس‌جمهور نیاز داشته باشند، به صورت مستقیم از وی انتقاد نمی‌كنند و یك سیبل فرعی به نام جریان انحرافی درست كرده‌اند تا اذهان را منحرف كنند. 

نماینده زنجان درباره دلایل نحوه برخورد فعلی اصولگرایان با حامیان رئیس‌جمهور توضیح داد: اكثر دوستان اصولگرا در طول شش سال گذشته با حمایت بی‌چون و چرا از آقای احمدی‌نژاد در به وجود آمدن شرایط كنونی نقش داشته‌اند و در حال حاضر با شانه خالی كردن از مسئولیت كارهایشان در حال فرار به جلو هستند و فكر می‌كنند باید كسی را متهم كنند تا نزد مردم تبرئه شوند. 

انصاری خاطرنشان كرد: این رفتارها و آدرس غلط دادن‌ها نتیجه‌ای برای آنان ندارد، چراكه عملكردشان مشخص است و مردم به خوبی درباره آنان قضاوت خواهند كرد. 

وی در ادامه به استقبال سرد نمایندگان اصولگرا از رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش اشاره كرد و یاد‌آور شد: بسیاری از این افراد در گذشته هنگام حضور آقای احمدی‌نژاد در مجلس به لباس وی دست می‌كشیدند و باقیمانده لیوان آب وی را می‌نوشیدند تا تبرك شوند، چراكه برای آنها سود زیادی داشت، اما امروز فكر می‌كنند استقبال از رئیس‌جمهور منافعی ندارد، بنابراین به استقبال وی نمی‌روند. 

عضو فراكسیون اقلیت مجلس خواستار تامل احمدی‌نژاد درباره دلایل برخورد كنونی اصولگرایان با وی و اطرافیانش شد و تاكید كرد: البته رفتار رئیس‌جمهور با مجلس و سایر دستگاه‌ها نیز در به وجود آمدن این برخوردها نقش مهمی دارد، اما یادآوری این نكته به اصولگرایان بسیار مهم است كه آقای احمدی‌نژاد نسبت به گذشته تغییر محسوسی نكرده است كه از موضع دفاع تمام‌قد و بی‌چون و چرا به موضع سخت و تخریبی امروز دچار شده‌اند. 

جمشید انصاری ادامه داد: امسال انتخابات مجلس نهم برگزار می‌شود و بسیاری از آقایان به خاطر فضای سنگینی كه علیه رئیس‌جمهور به وجود آمده، مصلحت را در فاصله گرفتن از دولت می‌دانند و از موضع افراطی دیروز به موضع تفریطی امروز دچار شده‌اند كه پسندیده نیست، زیرا مردم همه اصولگرایان را در مشكلات فعلی جامعه سهیم می‌دانند. 

نماینده زنجان رفتار فعلی برخی اصولگرایان را زشت و به دور از صداقت و عقلانیت سیاسی دانست و گفت: آقایان اگر انتقادی به رئیس‌جمهور دارند باید با صراحت و شجاعت مطرح كنند، نه اینكه یك جریان فرعی و خودساخته به نام جریان انحرافی را عامل همه مشكلات كشور معرفی كرده و به آن حمله كنند. 

وی افزود: هدف اصولگرایان از برجسته كردن جریان انحرافی با بحث‌های انتخابات آینده ارتباط دارد و این گروه‌ها نمی‌خواهند هزینه اشتباهات خودشان را بدهند، بنابراین با تمركز بر یك سیبل انحرافی، در صددند تا حواس مردم را از عامل اصلی مشكلات یعنی مدیریت ناكارآمد كنونی پرت كنند، از طرفی نیز به دنبال این هستند كه اگر در انتخابات مجلس نهم و دوران پس از آن نیازمند حمایت اصولگرایان سنتی یا رئیس‌جمهور بودند به دو طرف بگویند كه ما طرفدار شما بودیم، بنابراین به جای انتقاد از عامل اصلی انحرافات به جریانی حمله می‌كنند كه فرعی است و تاثیر زیادی در قضای سیاسی جامعه ندارد. 

عضو فراكسیون اقلیت مجلس تصریح كرد: بسیاری از اصولگرایان نمی‌دانند سرنوشت انتخابات مجلس نهم چگونه رقم می‌خورد و كدام گروه پیروز می‌شود، بنابراین به دنبال این هستند كه حمایت همزمان حامیان دولت و اصولگرایان سنتی‌ را داشته باشند تا در صورت پیروزی هر گروه خود را به آنان نزدیك كنند و بگویند ما طرفدار شما بودیم، رفتار فعلی این افراد نیز ناشی از این نوع تفكر است كه البته نتیجه‌ای برای آنان نخواهد داشت، چراكه حامیان دولت به جز تیم مورد اعتماد خودشان بهایی به دیگر افراد نمی‌دهند. 

فراكسیون اقلیت به سجادی رای نداد
جمشید انصاری در ادامه گفت‌وگو با ایلنا در خصوص اتهام مطرح شده از سوی یك نماینده به اصلاح‌طلبان مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه درباره همراهی با جریان انحرافی برای رای به وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان تصریح‌كرد: موضع فراكسیون اقلیت درباره آقای سجادی روشن بود، چراكه وی جلسه‌ای با اعضای فراكسیون برای ارائه برنامه‌ها و كسب رای نداشت، بنابراین ما نیز به وی رای ندادیم چون رفتارش را نپسندیدیم. 

نماینده زنجان افزود: عرف مجلس این است كه وزرای پیشنهادی با كمیسیون‌ها و فراكسیون‌های مختلف جلسه می‌گذارند و پس از ارائه برنامه‌هایشان تقاضای رای اعتماد می‌كنند، اما ظاهرا آقای سجادی به رای فراكسیون اقلیت نیازی نداشت و ما اعضای فراكسیون نیز به وی رای ندادند. 

وی ادامه داد: هر چند آقای سجادی از قهرمانان كشور بوده و شاید عده‌ای از اعضای فراكسیون اصولگرایان و اقلیت مجلس با شناخت شخصی به صورت فردی به وی رای اعتماد داده باشند، اما تعداد آرای مثبت وی نشانگر این است كه رای فراكسیونی نداشته است. 

انصاری تصریح‌كرد: نمایندگان در ابراز رای و عقیده آزاد هستند و كسی نمی‌تواند به آنان خرده بگیرد كه چرا به وزیر پیشنهادی رای داده یا نداده‌اند. 

وی گفت: اتهامات مطرح‌شده از سوی برخی نمایندگان اصولگرا علیه اصلاح‌طلبان مجلس درباره همراهی با جریان موسوم به انحرافی برای رای دادن به آقای سجادی نیز نیاز به پاسخگویی ندارد، چراكه موضع ما در خصوص رئیس‌جمهور و سایر اصولگرایان از ابتدا واضح و روشن بوده و در حال حاضر نیز تغییری نكرده‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
0
مجلسی به این ضعیفی تا بحال ندیده بودم . وقتی که به نخبگان دانشگاهی و سیاسی کشور که الان جزو مطرودین و گوشه نشین هستند نگاه می کنم اشکم در میاد . نمونه یک نماینده ضعیف رو مردم در برنامه نود دیدند که تنها چیزی که داشت لجاجت بر تصمیم غلط , عدم احترام به رای اکثریت , فرهنگ تهمت و انگ زدن به افرادی که عین خود فکر نمی کنند و غیره که می شود کتاب ها از بی اخلاقی و بی سوادی مجلسیون (بخصوص بعضی از اصولگرایان که با سپر دین جلو می ایند)نوشت . جریان انحرافی هم مشخصه که یه برنامه است برای تبرئه کردن خودشون از بی کفایتی ها و مشکلاتی که برای مردم ایجاد کردند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین