کد خبر: ۱۷۴۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:

جرأت و شهامت پذيرش اشتباه، قدم اول اصلاح امور است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، نخبگان و فرهيختگان دانشگاهي در كنار دو قشر مديران و روحانيت اصيل را هدف كيد و دشمني مغرضان و قدرت‌طلبان منحرف خواند و تصريح كرد: اگرچه افراطيون و باندبازان نتوانستند دلسوزان كشور اعم از مديران كارآمد و علماي دلسوز و نيز دانشگاهيان فرهيخته را نابود كنند، اما آنان را متفرق و خانه‌نشين كردند و وضع كنوني جامعه، تا حدود زيادي ناشي از انزواي ناخواسته نخبگان كارآمد كشور است. 

به گزارش آفتاب،عضو مجلس خبرگان رهبري جرأت و شهامت پذيرش اشتباه و اصلاح ناكارآمدي‌ها را قدم اول اصلاح امور و برگشت به مسير درست خواند و گفت: در كنار بيان افتخارات بزرگ نظام اسلامي، بايد برخي كوتاهي‌ها هم به مردم گفته شود و از آنان مدد بجوييم تا با اتحاد و همدلي و حضور فعال همه دلسوزن و وفاداران به انقلاب و نظام اسلامي، مشاركت ملي را افزايش دهند. 

ايشان افزود: تنها با حضور و مشاركت فعال همه اقشار مردم است كه توطئه‌هاي داخلي و خارجي خنثي و راه پيشرفت و توسعه كشور هموار خواهد شد. 

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به پرسش گروه‌ها، افراد و اقشار گوناگون كشور در ديدارهاي متعدد در مورد انتخابات رياست جمهوري، به وجود و حضور افراد پرانرژي، توانمند، خوش‌فكر و كارآمد براي اداره كشور در ميان نيروهاي موجود و دلسوز كشور اشاره و تصريح كرد: مهمتر از تعيين شخصي لايق براي مديريت اجرايي كشور، اصلاح روندهاي مديريتي و تضمين مسير صحيح انتخاب و مشاركت و حضور فعال مردم در تعيين سرنوشت خود ضروري است و در اين راه من نيز در حد توان از هيچ كمكي دريغ نخواهم داشت. 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام «وحدت ملي» را نه به معناي ادغام نيروها و سهم‌خواهي‌هاي گروهي، بلكه به عنوان فراهم كردن زمينه حضور همه وفاداران به انقلاب و قانون اساسي خواند و گفت: اگر زمينه مشاركت فعال و عادلانه و برابر همه سلايق فراهم شود، آنچه با انتخاب قانوني و آزاد مردم به دست مي‌آيد، مورد پذيرش و حمايت همه خواهد بود و پس از آن ناكارآمدي‌ها كاهش و روند پيشرفت و توسعه هموار خواهد گرديد. 

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به وجود استعدادها و امكانات خدادادي و فراوان كشور اعم از مادي، انساني، فرهنگي و جغرافيايي اشاره كرد و با اشاره به متوقف شدن قانون هدفمندي يارانه‌ها، ناتواني در اجراي صحيح اين قانون را علت اين امر خواند و گفت: اگر هدفمندي يارانه‌ها مطابق قانون و درست اجرا مي‌شد مي‌توانست در كنار سياست خارجي فعال و براساس همكاري متقابل بين‌المللي زمينه‌هاي رشد و شكوفايي اقتصادي و توليدي كشور را به خوبي فراهم و خطرات خارجي نيز مرتفع كند. 

در ابتداي اين ديدار دكتر علي‌محمد حاضري دبير كل انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها نتيجه و حاصل مباحث كارشناسانه اين تشكل را به قرار زير بيان كرد: 

- نگراني از وضعيت كشور و فشارهاي طاقت‌فرسا بر مردم 

- لزوم شفاف‌سازي مواضع نخبگان و شخصيت‌ها و اطرافيانشان 

- بخشي از ناكارآمدي‌ها حاصل بي‌توجهي به واقعيات جهاني و دستاوردهاي علمي بشريت است. 

- ضرورت اصلاح روندها و رويكردها براي پيشگيري از خسارات بيشتر و جبران‌ناپذير. 

- اصلاح روندها و رويكردها به اصلاح باورها و اعتماد ملي نياز دارد. 

همچنين دكتر رهامي استاد حقوق دانشگاه تهران و دكتر سيدمحمد حسيني استاد دانشگاه شهيد بهشتي به تشريح ديدگاه‌هاي خود پيرامون اوضاع اجتماعي، سياسي و فرهنگي جامعه پرداخته و با تأكيد بر لزوم پيشگيري از فروپاشي اجتماعي و فرهنگي كشور حضور فعال دلسوزان و سلايق گوناگون جامعه در انتخابات آينده را يكي از راههاي خروج كشور از وضع كنوني و افزايش مشاركت مردم عنوان كردند. 

دكتر حسيني همچنين بر تبديل نقش فردي علما و روحانيون به نقش و همكاري جمعي همانند دوران انقلاب اسلامي براي اصلاح امور تأكيد كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
0
0
با سلام
تنها را ه حل وحدت و همدلي است . نميتوان انتظار پذيرش اشتباه و اصلاح ناكارآمدي‌ها را از افراطيون و باندبازان و مغرضان و قدرت‌طلبان منحرف داشت. بايست بزرگان و دلسوزان نظام با وحدت و همدلي اجازه ادامه کار و خودسري افراطيون و قدرت‌طلبان منحرف را نداده و شرايط حضور آنها را از بين ببرند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
0
0
تو رو خدا به فکر معیشت مردم باشید . دیگه نمیتونیم خرج زندگی را در حد زنده ماندن بپردازیم . ای خدااااااااااااااااااااااا فرجی برسان .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
0
0
مگه ما اشتباه هم میکنیم!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
0
0
به نام خدا ، آقای رفسنجانی عزیز ، شما به عنوان یکی از دولتمردان قدیمی و باتجربه ، باید برای تمامی مسئولین قدیمی و جدید ، همدلی و همزبانی ، ایجاد کرده و این کوه غرور ها ، تکبرها و منیت ها را ، از میان برداشته و اتحاد ، همدلی و همزبانی به تمامی گروهها ، اعم از هر اسمی ، بدهید و فکر و اندیشه تمامی مسئولین و مردم را به اهداف اولیه انقلاب اسلامی ایران برده ، انقلابی که مبتنی بر خواسته های ما مردم ، امام خمینی و تمامی شهیدان عزیزمان بود .
خودکفایی و احیای کشاورزی ( که آبروی هر مملکت مستقل و پیشرفته ای است ) و جلوی وابستگی های مردم و مملکت را از کشورهای دیگر می گیرد ، احیای دامپروری ، صنعت و تولیدات داخلی ( که توصیه همیشگی مقام محترم رهبری هم می باشد) و
در کنار اینها ، آزادیهای احزاب ، رادیو و تلویزیون و رسانه ها ،
در جهت خدمت به مردم می باشد ، که ضمنا" جلوگیری از اختلاس ها ، رانت خواری ها ، دزدی از بیت المال و خیانت به حق الناس را ، جلوگیری می کند و همینطور جلوی زیاده روی و افراط گری بعضی از این آقایان را میگیرد . و فراموش نکنیم که ریشه بیشتر این کارها و خلافها ، کم کم از اوایل انقلاب ،
شروع شد و تا به اینجا رسیده است و به طور کلی همه این
مشکلات را نمی توان گردن یک نفر و یا بک دولت انداخت ، زیر بنای این مشکلات ، کم کم به وجود آمدند.
لذا شما به عنوان یک میانه دار ، سعی در هماهنگی و اتحاد گروهها را نمایید و خواهش ما مردم ، از شما و مسئولین این است ، که حکومت اسلامی ایران را
طوری پایه گذاری و برنامه ریزی کنید که ما مردم را به یاد
ساده زیستی پیامبر بزرگ و ائمه اطهار (ع) و همینطور خدمت به مردم و دستی گرفتنها بیاندازد که سیره آن بزرگان بود و نه
اینکه به یاد معاویه ، یزید و شمر بیفتیم که مظهر تکبر و منیت و تجملات و مال دوستی بودند . و طبق توصیه قرآن بزرگ ،
ایمان به خداوند و انجام کارهای خیر ( عملوالصالحات ) ، از
بزرگترین معیارها و هدفهای ما مردم و مسئولین ، برای خشنودی خداوند و خدمت به مردم باشد . انشاءالله .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین