کد خبر: ۱۶۵۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۵

قیمت روز موبایل

نگاهی به اوضاع بازار تلفن همراه در ماه گذشته و جاری
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تمامی گوشی‌هاي زیر 100 هزار تومانی در ماه گذشته تا سقف 10 هزار تومان، گوشی‌هاي 100 تا 200 هزارتومانی تا سقف 20 هزار تومان، گوشی‌هاي 300 تا 500 هزار تومانی تا سقف 50 هزار تومان و گوشی‌هاي بالای 500 هزار تومانی تا سقف 100 هزار تومان گران شدند. با وجود افزایش قیمت این وسیله ارتباطی طی ماه گذشته، میزان خریدوفروش در این بازار چندان کاهش پیدا نکرد و همانند گذشته گوشی‌هاي ارزان قیمت و زیر 300 هزار تومانی با استقبال بالایی از سوی مشتریان روبه‌رو بود. 

اما از سوی دیگر تهیه کالاهای دیجیتالی از جمله گوشی تلفن همراه در روزهای اولیه مبارک رمضان در سبد خرید خانوارهای ایرانی کمرنگ شد. 

فروشندگان بازار مي‌گویند: همزمان با شروع ماه مبارک رمضان مردم به خرید کالاهای اولیه خود پرداخته‌اند، به همین دلیل خریدوفروش انواع کالاهای دیجیتالی از جمله گوشی تلفن همراه کاهش یافت. یکی از فروشندگان گوشی در این باره مي‌گوید: طی روزهای گذشته میزان تقاضا برای انواع گوشی تلفن همراه به شدت کاهش یافته اما این کاهش تقاضا تاکنون در قیمت‌ها تاثیر چندانی نداشته است. وی افزود: کاهش قدرت خرید مردم باعث شده میزان فروش بیشتر کالاهای دیجیتالی در بازار تلفن همراه کاهش یابد. 

این فعال بازار با اشاره به نوسانات نرخ ارز در روزهای گذشته و افزایش قمیت گوشی‌هاي موبایل تصریح کرد: با شرایط ایجاد شده در بازار و همچنین شروع ماه مبارک رمضان، متقاضیان خرید این کالای ارتباطی و دیجیتالی ترجیح مي‌دهند خرید را به زمانی دیگر موکول کنند. 

به اعتقاد برخی دیگر از دست‌اندرکاران حوزه بازارتلفن همراه، افزایش قیمت گوشی‌هاي تلفن همراه طی چند روز اخیر باعث شده تا مشتریان تمایلی به خرید این کالای ارتباطی نشان ندهند که در پی این موضوع میزان فروش این کالای ارتباطی نسبت به روزهای گذشته به شدت کاهش یافته است. 

این اظهارات در حالی بیان مي‌شود که چندی پیش ريیس اتحادیه دستگاه‌هاي صوتی و تصویری تهران از عدم کاهش میزان تقاضا برای انواع کالاهای دیجیتالی خبر داده بود و اعلام کرده بود که مردم بر اساس نیازهایشان به خرید انواع کالا‌ها از جمله گوشی موبایل اقدام مي‌کنند. {$old_album_165068}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین