کد خبر: ۱۵۴۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰

کشتار مردم سوریه با اره برقی!/عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سليت اوباما: گروه "شبکه اخبار حمص" در فیس‌بوک که یکی از منابع اپوزیسیون سوری است، با انتشار تصویری ادعا کرده است که دولت سوریه از اره برقی برای شکنجه مخالفین استفاده می‌کند.

طی ماه‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای از سوی مخالفین سوری و حامیان غربی و عربی آن‌ها برای القای وقوع جنایات گسترده از سوی دولت این کشور علیه معترضین انجام گرفته است.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از این هجمه تبلیغاتی، حاصل دروغ‌پردازی و فریب افکار عمومی در قالب داستان‌سازی، تصویرسازی و ارتباط دادن تصاویر کشورهای دیگر به اتفاقات سوریه است.

در آخرین اقدام از این نوع، گروه "شبکه اخبار حمص" در فیس‌بوک که یکی از گروه‌های مشهور نزدیک به تروریست‌های سوری است، تصویری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد یک نظامی در حال کشتن دو مرد دست‌بسته به وسیله اره برقی است و زیر این تصویر نوشته شده، "اعدام انقلابیون سوری با اره برقی".

گرچه این تصویر در ابتدا مورد اقبال کاربران این شبکه قرار گرفته اما برخی کاربران فیس‌بوک با جستجو در منابع اینترنتی و انتشار تصویر دیگری، به افشای دروغی بودن این ادعای مخالفان سوری پرداخته‌اند.

در تصویر دوم، به روشنی نشان داده شده که در واقع تصویر مربوط به قتل فجیع دو قاچاقچی مکزیکی توسط گروه دیگری از قاچاق‌کنندگان مواد مخدر است و جزئیات دیگری از این حادثه نیز در تصویر منتشر شده است.

اینگونه تلاش‌ها برای فریب افکار عمومی در مورد سوریه، تنها مورد از این دست نیست بلکه پیش از این نیز تصاویری از سوی گروه موسوم به هلال احمر امارات منتشر شده بود که نشان می‌داد دولت سوریه حتی به کودکان نیز رحم نمی‌کند و تصاویر دلخراش سر و صورت خونین آن‌ها موید این موضوع است.

این در حالی بود که جستجو در منابع اینترنتی نشان می‌داد این گروه اماراتی، از تصاویر کودکان به خاک و خون کشیده شده غزه برای بنرهای خود استفاده کرده است.

به نظر می‌رسد اپوزیسیون سوری و حامیان غربی آن‌ها، علاوه بر سواستفاده از تصاویر مختلف به نفع اهداف خود، توان فوق‌العاده‌ای در داستان‌سرایی و خلق شخصیت‌های خیالی و جنجالی دارند. به طوری که چند ماه پیش، مشخص شد "امینه عراف" دختری که عنوان می‌شده یک وبلاگ‌نویس سوری همجنس‌گراست که توسط دولت سوریه ربوده شده، در واقع یک مرد 40 ساله آمریکایی به نام "تام مک مستر" بوده است و این موضوع زمانی مشخص شد که صاحب واقعی تصاویر که "جلنا لسیک"، دختری انگلیسی بود، ناگهان تصاویر خود را در تلویزیون، به عنوان وبلاگ نویس ربوده شده مصری مشاهده کرده بود.
{$old_album_154272}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین