کد خبر: ۱۰۱۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۷

پاکستان از پروژه خط لوله صلح، برای همكاری با آمريكا كناره‌گيری می‌كند

از تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران پیروی می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر پاکستان، روز دوشنبه اعلام کرد که کشورش «به عنوان عضوی از جامعه جهانی» به تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران عمل می‌کند و قصد سرپیچی از آن را ندارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، اظهار‌نظر نخست‌وزیر پاکستان یک روز پس از آن منتشر شده است که ریچارد هالبروک، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور افغانستان و پاکستان، هشدار داد که طرح خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان در تعارض با دور چهارم تحریم‌های شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران است.

خط لوله انتقال گاز از ایران به هند از راه پاکستان موسوم به خط لوله صلح ارزشی معادل ۷.۶ میلیارد دلار دارد و چند سال است که میان تهران و اسلام‌آباد به مذاکره و رایزنی گذاشته شده است.

آقای گیلانی در یک کنفرانس خبری در جنوب پاکستان گفت: «اگر آمریکا تحریمی را به اجرا می‌گذارد مستلزم پیروی جهانی است و پاکستان هم به عنوان عضوی از جامعه جهانی از آن تبعیت می‌کند.»

کنگره آمریکا مشغول تلفیق دو طرح جداگانه در زمینه تحریم صنعت انرژی ایران است که هر یک در مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا به تصویب رسیده و حال باید این دو طرح نهایی شده و برای تبدیل به قانون، به دفتر رئیس جمهور آمریکا فرستاده شود.
آقای هالبروک از دولت پاکستان خواسته است تا زمان نهایی شدن طرح تحریم‌های کنگره آمریکا علیه ایران از هرگونه دنبال کردن طرح خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان که در ماه مارس، حدود سه ماه پیش، میان تهران و اسلام‌آباد امضا شد دست نگه دارد.

پاکستان با کمبود انرژی برای تولید برق روبه‌رو است و حدود 5 هزار مگاوات کمبود برق دارد. قطعی برق باعث اعتراض‌های زیادی به دولت علی اشرف زرداری، رئیس جمهور پاکستان، از سوی مردم این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، واشنگتن هنوز انتقاد آشکاری از همکاری تهران و اسلام‌آباد در خط لوله انتقال گاز نداشته است.

طرح خط لوله گاز میان ایران و پاکستان قرار است در سال ۲۰۱۵، حدود 5سال دیگر، تکمیل شده و گاز ایران را از راه پاکستان به هند انتقال دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۱
0
0
ضمن محکوم نمودن این اتفاق، برگ زرین دیگری در کلکسیون افتخارات دولت آقای احمدی نژاد و دیپلماسی فعال دولت فخیمه رقم خورد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۱
0
0
اقای متکی گفتند امریکا در حال سقوط است لابد از نظر ایشان انصراف پاکستان هم به سقوط امریکا کمک میکند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین