کد خبر: ۱۰۲۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۳

باراک اوباما، مصوبه تحریم ایران را امضا کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت آمریكا در اقدامی یک‌جانبه و بدون توجه به درخواست‌های بین‌المللی مبنی‌بر حل مسأله هسته‌‌‌ای ایران از راه دپیلماسی و گفت‌و گو، مصوبه تحریم ایران را امضا كرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، مصوبه تحریم‌های جدید علیه برنامه هسته‌ای ایران را امضا کرد و آن را به قانون تبدیل کرد.
مصوبه‌ای که آقای اوباما روز پنجشنبه اول ژوئیه (دهم تیر) در کاخ سفید امضا کرد، صادرات بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی به ایران را تحریم می‌کند و بانک‌های آمریکایی را از انجام هرگونه معامله با بانک‌های خارجی که در تعامل با سپاه پاسداران ایران هستند، منع می‌کند.

کنگره آمریکا شامل مجلس نمایندگان و مجلس سنا روز پنج‌شنبه سوم تیر، لایحه تحریم‌های یک‌جانبه برای تحت فشار گذاشتن سیستم بانکی و انرژی ایران و همچنین «نقض کنندگان حقوق بشر» را تصویب کرد.

پس از آن‌که باراک اوباما مصوبه تحریم ایران را امضا کرد، در کاخ سفید اعلام کرد: در راستای قطعنامه شورای امنیت، این قانون تحریم‌های موجود علیه ایران را تشدید و از استراتژی دیپلماتیک چندجانبه آمریکا برای هدف قراردادن برنامه‌های هسته‌ای ایران حمایت خواهد کرد. 

اوباما گفت: براساس این قانون خرید فرآورده‌های نفتی و دیگر خدمات و تجهیزات برای مدرن کردن بخش نفت و گاز ایران برای این کشور سخت‌تر خواهد شد و کار سپاه پاسداران و بانک‌هایی که از برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند، برای تعامل با بخش مالی بین‌المللی سخت‌تر خواهد شد. 

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنان خود گفت که درهای دیپلماسی باز است و ایران می‌تواند ثابت کند که اهداف آن مسالمت‌آمیز است.

«منوچهر متکی»، وزیر خارجه کشورمان پیش از این با اعلام راه‌اندازی ستاد «تدابیر ویژه اقتصادی برای مقابله با تحریم» اعلام كرده كه این ستاد در 5 سال گذشته با اتخاذ تدابیر هوشمندانه توانست تعاملات اقتصادی 180 میلیارد دلاری کشور را ساماندهی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین