کد خبر: ۱۰۳۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۶

بهای نفت خام 2 دلار افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به دنبال انتشار اخبار مثبت درباره بازسازی اقتصاد جهانی، بهای نفت در پایان معاملات روز گذشته بیش از دو دلار افزایش یافت.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، بهای نفت خام سبک شیرین پایه بورس نیویورک برای تحویل در ماه اوت با 2 دلار و 20 سنت افزایش، به 77 دلار و 15 سنت برای هر بشکه در پایان معاملات روز گذشته رسید.
بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت نیز با 2 دلار و 28 سنت افزایش، در سطح 76 دلار و 65 سنت داد و ستد شد. 

دورنمای بهبود اوضاع اقتصادی و افزایش تقاضای نفت، سبب شد نگرانی ها درباره مازاد تولید که از ماه مه سال جاری موجب نوسان قیمت نفت بین 70 تا 80 دلار برای هر بشکه شده بود، کاهش یابد.
انتشار گزارش سوددهی مناسب دو شرکت آمریکایی «آلکوا» تولید کننده بزرگ آلومینیوم و اپراتور خط آهن «سی.اس.ایکس» و در نتیجه بهبود ارزش سهام در بازارهای مالی، یکی از نشانه های بهبود اوضاع اقتصادی بود. 

مایکل لینچ، رئیس مؤسسه مطالعات راهبردی انرژی و اقتصاد گفت: پس از تمام اخبار بد اقتصادی در حدود شش هفته گذشته، این گزارش های سوددهی نشان می دهد که این شرکت ها سرمایه کافی دارند و می توانند بخشی از آن را هزینه کنند و این سبب می شود مردم نسبت به بازارها خوشبین تر شوند. 

علاوه بر این، پیش بینی اخیر آژانس بین المللی انرژی درباره افزایش 6/1 درصدی تقاضای جهانی نفت در سال 2011، می تواند یکی دیگر از دلایل این افزایش قیمت به شمار رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین