کد خبر: ۱۰۳۳۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۴
اعتراض نماینده زابل به ندادن پیام تسلیت توسط احمدی‌نژاد

چرا احمدی‌نژاد به مردم بورکینافاسو تسلیت می‌گوید اما به مردم زاهدان نمی‌گوید

مسئولان در زمان وقوع حادثه بیدار شده و پس از مدتی دوباره به خواب می‌روند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عباسعلی نورا با اعلام خبر استعفای خود از نمایندگی زابل در مجلس هشتم، ضعف مدیریت یکپارچه، عدم تمرکز مدیریتی در تصمیم‌گیری‌ها و نبود اقتدار مدیریتی در استان سیستان و بلوچستان را از عوامل اصلی تکرار حوادث تروریستی دانست که به دلیل آنها استعفا داده است. 

عباسعلی نورا، نماینده مردم زابل در مجلس با انتقاد از عملکرد مدیران استان زاهدان، اضافه کرد: متاسفانه مسئولان استان ما در زمان وقوع حادثه بیدار شده و پس از مدتی دوباره به خواب می‌روند.

نورا با اعتقاد بر اینکه غفلت ما باعث شد گروهک ریگی دوباره فعالیت خود را آغاز کند، افزود: یکی از دلایل استعفای بنده و آقای شهریاری از نمایندگی مجلس این است که ما نسبت به این اقدام از مدت‌ها پیش تذکر داده بودیم.

نماینده زابل با اشاره به فرهنگ بومی مردم استان زاهدان، اضافه کرد: فرهنگ این منطقه، فرهنگ انتقام است. پس از اعدام ریگی ما به مقامات تذکر داده بودیم و حتی در کمیسیون امنیت‌ملی جلسه گذاشتیم و به صورت انفرادی با برخی مقامات مطرح کردیم که این گروهک دست به اقدامات تلافی جویانه خواهد زد.

نورا افزود: حتی ما حدس می‌زدیم که این حادثه احتمالاً در چه روزهایی اتفاق می‌افتد. روزهای مربوط به ائمه شیعه از روزهایی بود که ما احتمال اقدامات تلافی جویانه را می‌دادیم.

نماینده مردم زابل دبا اشاره به اینکه تا زمان تصمیمی وی به استعفا تنها مقام معظم رهبری به مردم زاهدان تسلیت گفته‌اند، ادامه داد: هیچ یک از مسئولان برای مردم استان پیام تسلیت نفرستادند و اگر عنایات معظم‌له به مردم این استان نبود، ما حقیقتا نمی‌دانستیم جواب مردم را چه بدهیم.

وی به پیام تسلیت محمود احمدی‌نژاد به مردم بورکینافاسو و دیگر کشورها به دلیل اتفاقات مختلف اشاره کرد و افزود: آیا خون مردم مظلوم سیستان و بلوچستان از خون مردم بورکینافاسو کم‌رنگ‌تر است؟

نورا در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی می‌تواند مفید واقع شود؟، گفت: من معتقدم باید مدیریت واحد و مقتدری که در همه ارگان‌های امنیتی و اجرایی از وی حرف شنوی داشته باشند، منصوب شود. همیچنین باید شرایطی که این مدیریت برای مقابله با این حوادث در نظر می‌گیرد، با شرایط بومی استان همخوانی داشته باشد.

گفتنی است روز گذشته نیز حسینعلی شهریاری طی نامه‌ای به رئیس مجلس از نمایندگی زاهدان استعفا داده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین