کد خبر: ۱۰۴۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۷
امیر علوی خبر داد:

جزئیات رزمایش فدائیان حریم ولایت 2

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه برای نخستین بار جنگنده بمب‌افکن‌های اف 4 و سوخو 24 اقدام به بمباران شبانه خواهند کرد به ارائه جزئیاتی از برگزاری رزمایش فدائیان حریم ولایت 2 پرداخت. 

امیرسرتیپ خلبان سید محمد علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در خصوص چگونگی برگزاری رزمایش هوایی فدائیان حریم ولایت 2، اظهار داشت: رزمایش فدائیان حریم ولایت 2 به مدت یک هفته از تاریخ 9/5/89 لغایت 16/5/89 در منطقه هوایی استان همدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این رزمایش هواپیماهای جنگنده بمب‌افکن اف 4، اف 5، اف 7، هواپیمای جنگنده راهبردی سوخو 24 و همچنین هواپیمای ترابری هوایی به اضافه تانکرهای سوخت رسان شرکت خواهند داشت.

معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تاکتیک جدید هوایی که در این رزمایش به کار گرفته خواهد شد، اعلام کرد: قرار است در این رزمایش برای نخستین بار جنگنده بمب‌افکن‌های اف 4 و سوخو 24 در منطقه عملیاتی اقدام به بمباران شبانه با استفاده از انواع و اقسام مهمات هوا به زمین کنند.

به گفته وی همچنین قرار است که در این رزمایش از سامانه‌های جنگ الکترونیک و همچنین پرنده‌ بدون سرنشین "پهباد" نیز استفاده شود.

امیر علوی همچنین از انجام تمرینات تاکتیکی بردبلند توسط هواپیماهای جنگنده بمب افکن اف 7 و سوخو 24 در این رزمایش خبر داد.

وی در ادامه هدف از برگزاری رزمایش فدائیان حریم ولایت 2 را ارتقاء توان رزمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: در این رزمایش تنها بخش کوچکی از اقتدار و توان رزمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص پایگاه‌های هوایی شرکت کننده در این رزمایش نیز به مهر گفت: در رزمایش فدائیان حریم ولایت 2 پایگاه‌های هوایی مهرآباد تهران، تبریز، شیراز، اصفهان، همدان، دزفول، بوشهر و بندرعباس شرکت خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین