کد خبر: ۱۰۴۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۷
وزیر آموزش و پرورش:

با سرانه 50‌میلیاردی مدارس، هیچ مدیری حق دریافت شهریه ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 50 میلیارد تومان برای سرانه مدارس در نظر گرفته شده است و هیچ مدیری حق دریافت شهریه به هر عنوانی را از دانش‌آموزان ندارد. 

حمیدرضا حاجی بابایی، با اشاره به اینکه استخدام نیروهای جدید در استان‌ها بر اساس نیاز، ‌نسبت تراکم معلم به دانش‌آموز در هر استان و سهمیه معلمان حق‌التدریس صورت می‌گیرد، گفت: از این پس تمام نیروهایی که در آموزش و پرورش به کار گرفته می‌شوند باید استخدامی یا حق‌التدریسی کددار باشند و هیچ فردی به صورت قراردادی حق‌ فعالیت در مدارس را ندارد. 

وی افزود: سهمیه ی خاصی برای استخدام نیرو های شرکتی در نظر گرفته شده است و در هنگام اعلام رشته‌های مورد نیاز، رشته‌های تخصصی آموزش و پرورش استثنایی نیز عنوان شد و افراد زیادی نیز در رشته‌های مرتبط در آزمون شرکت کردند و برای نخستین بار است که مربیان استثنایی از طریق آزمون، استخدام می‌شوند. 

حاجی‌بابایی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایلنا در مورد مدیران متخلف ابراز داشت: اگر مدیری تخلف کند یا از طریق اولیا، گزارشاتی در این رابطه دریافت کنیم، قطعاً با مدیران متخلف برخورد می کنیم و چرا که در حال حاضر 50 میلیارد تومان برای سرانه مدارس در نظر گرفته شده است و هیچ مدیری حق دریافت شهریه به هر عنوانی را از دانش‌آموزان ندارد. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 هزار و 500 مدرسه در حال ساخت در کشور وجود دارد، بیان کرد: هم‌اکنون آمار دقیقی از تعداد مدارسی که تا اول مهر آماده می‌شود، در دست نداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین