کد خبر: ۱۰۶۰۶۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۳
در دیدار جمعی از اساتید دانشگاهی

احمدی‌نژاد: در سال 1404 اولین انسان را به فضا می‌فرستیم

به‌زودی ماهواره بزرگ‌تری به فضا می‌فرستیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی‌نژاد با بیان اینکه جامعه علمی ایران بسیار پرنشاط و به صورت هدفمند در حال تلاش و پیشرفت است، گفت: امروز سرعت حرکت علمی کشورمان افتخارانگیز و باور نکردنی است. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد عصر شنبه در دیدار جمعی از اساتید دانشگاهی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات آنان اظهار داشت: اساتید، مجاهدان عرصه علم و دانش کشور هستند. مقدمه و لازمه فتح قله‌های پیشرفت، فتح قله‌های علمی است و برای تعالی، عزت، اقتدار، پیشرفت و سعادت، راهی جز پیشرفت در عرصه علم و دانش وجود ندارد. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های بهداشت و درمان و علم و فناوری افتخارآمیز است، خاطرنشان کرد: امروز فهرست سرفصل‌های خدماتی که در دو وزارتخانه علوم و بهداشت و درمان انجام می‌شود به ساعت‌ها زمان نیاز دارد و همه این خدمات حاصل زحمات اساتید و دانشجویان فداکار و دلسوز کشورمان است. 

وی با تأکید بر تمرکز خدمات بهداشت و درمان در مجموعه وزارت بهداشت و درمان، اظهار داشت: باید به جایی برسیم که در چند سال آینده تمام فعالیت‌های مربوط به سلامت کشور تحت نظر وزارت بهداشت و درمان اجرایی و هر کس بخواهد از این مسیر تخطی کند از دایره خدمت‌گذاری حذف شود در این راستا ضرورت دارد تنها یک مرکز، مسئول و سیاست‌گذار خدمات درمانی کشور باشد و دیگر دستگاه‌ها ی ذی‌ربط از آن تبعیت کنند. 

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به سخنرانی یکی از اساتید دانشگاه درباره هدفمند کردن یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها اگرچه بزرگ‌ترین فعالیت اقتصادی در طول تاریخ کشورمان است اما باورم این است که به خوبی و با موفقیت کامل اجرایی خواهد شد. دولت در این مسیر با استحکام و برنامه‌ریزی دقیق در حال پیشرفت است و مردم هم نشان داده‌اند که آماده پذیرش تحولات بزرگ می‌باشند و با اقدامات زیربنایی همراهی می‌کنند. البته عده‌ای هستند که ستاد تشکیل داده و به خیال خود در صدد ایجاد مانع در مسیر اجرایی این طرح هستند تا به سیاست‌های دولت آسیب وارد کنند اما مطمئن هستم مانند بقیه عرصه‌ها به نتیجه‌ای نخواهند رسید. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دانشگاه نمی‌تواند خود را از مسئولیت‌های اجتماعی کنار بکشد، گفت: دانشگاه باید هدایت‌کننده جریانات اجتماعی به سوی کمال و سعادت باشد زیرا در نگاه کلان، همه جامعه، فرزندان دانشگاه و حوزه محسوب می‌شوند و به نظر می‌رسد دانشگاه و حوزه باید مسئولیت‌های امروز خود را مورد بازنگری قرار دهند. 

وی مجموعه همکاران خود در دانشگاه را جزو سالم‌ترین، مؤمن‌ترین و فداکارترین اقشار جامعه دانست و افزود: دانشگاه باید موضوعات اصلی جامعه را عالمانه مورد بررسی قرار داده و مسئولیت‌های امروز خود را بازتعریف کند. 

احمدی‌نژاد با تأکید بر اهمیت نقش تربیتی اساتید دانشگاه گفت: اساتید مسئول تربیت نسل‌ها و فرزندان یک ملت هستند. باید از کلاس درس آنها پاکی، عشق، شجاعت، آرمان‌خواهی، انسانیت و اخلاق منتشر شود. البته این موارد جزء مسئولیت‌های اساتید نبوده و آنها همواره داوطلبانه در مسیر ترویج این ویژگی‌ها حرکت کرده‌اند اما امروز ضرورت دارد که این مسئولیت‌ها ضابطه‌مند شود. 

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ منادی فرهنگ، عدالت، انسانیت و پرچمدار توحید و یگانه‌پرستی بوده است، اظهار داشت: کاروان بشریت برای رسیدن به قله کمال، در مراحل پایانی قرار دارد و چندین هزار سال تاریخ بشر و تجربه و تلاش‌های بشریت در حال رسیدن به ثمرات موعود است. 

وی نظام استکباری را بزرگ‌ترین مانع تحقق ثمرات تاریخی بشر دانست و گفت: مستکبرین در هیچ دوره تاریخی مانند امروز صاحب نفوذ و دارای قدرت جهانی نبوده‌اند. امروز قدرت اثرگذاری مستکبران روی افکار عمومی به قدری زیاد است که به جلادان و متجاوزین مدال صلح می‌دهند. 

وی صف‌آرایی امروز مستکبران علیه جبهه حق را گسترده‌ترین صف‌آرایی دانست و تصریح کرد: اگر این صف‌آرایی در هم بشکند، انسان در سراشیبی و آسایش قرار خواهد گرفت، به‌طوری که هیچ مانعی در برابر شکوفایی انسان وجود نخواهد داشت. 

احمدی‌نژاد گفت: بیداری و روحیه حق‌طلبی و عدالت‌خواهی که امروز بشریت از آن برخوردار شده است در طول تاریخ بی سابقه است. زمانی که امام راحل از صدور انقلاب سخن می‌گفتند، عده‌ای از آن به لشکرکشی تعبیر می‌کردند اما امروز ملت‌ها در اقصی‌نقاط دنیا، آرمان‌های اصیل انقلاب و ملت ایران را فریاد می‌زنند و این ‌آرمان‌ها به سرعت در حال فراگیر شدن است. 

وی با تأکید بر اینکه نقش ملت ایران و انقلاب اسلامی در جابه‌جایی و تغییرات اساسی تاریخی کلیدی و مؤثر است، اظهار داشت: ملت ایران جریان تاریخی پیوسته‌ای را شکل می‌دهند که همه مناسبات عالم را زیر ‌و ‌رو خواهد کرد و همین موضوع علت اساسی دشمنی با ملت ایران است.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه حرکت تکاملی ملت ایران دوره ابتدایی و به اصطلاح نرمش پیش از شتاب را پشت‌سر گذاشته است، اظهار داشت: منحنی حرکت ملت ایران از مرحله تحت فشار خارج شده و در سراشیبی قرار گرفته و می‌تواند با سرعت زیاد در همه بخش‌ها پیشرفت کند. 

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای کشورمان در عرصه هوا – فضا اظهار داشت: قرار است در صنعت هوا – فضا دو کار بزرگ انجام شود؛ اول اینکه ماهواره را در مدار 35 هزار کیلومتری قرار دهیم. سال‌های گذشته مسافت 250 کیلومتری با موفقیت آزمایش شد و به‌زودی ماهواره بزرگتری به فضا فرستاده خواهد شد که می‌تواند یک سال در فضا بماند. در گام بعد قرار است 700 کیلومتر امتحان شود و پس از آن، فاصله هزار کیلومتری آزمایش خواهد شد. موفقیت در مسیر قرار دادن ماهواره در مدار هزار کیلومتری بدین معناست که پس از آن به راحتی می‌توان به فاصله 35 هزار کیلومتری نیز دسترسی پیدا کرد و امیدوارم در طول 3-2 سال آینده از این محدوده عبور کرده و در مدار 35 هزار کیلومتری قرار بگیریم. اگر حرکت کمالی ملت ایران نیز از مسافت خاصی عبور کند، در آستانه شکوفایی کامل قرار خواهد گرفت و هیچ مانعی پیش‌رو نخواهد داشت. 

احمدی‌نژاد اعزام انسان به فضا را دومین اقدام اساسی در عرصه هوا – فضای کشورمان دانست و گفت: مطابق برنامه تنظیم شده قرار است در سال 1404 اولین انسان را به فضا فرستاده شود اما امیدواریم به فضل الهی و با کمک متخصصین و اساتید کشورمان تا قبل از سال پیش‌بینی شده، اولین انسان به فضا اعزام شود. 

احمدی‌نژاد در ادامه درباره علت هجمه سنگین دشمنان علیه ملت ایران، اظهار داشت: مهم‌ترین دلیل دشمنی گسترده و شاید بی‌نظیر نظام سلطه علیه ملت ایران این است که آنها از شکوفا شدن استعدادهای الهی و انسانی ایرانیان در هراس هستند چرا که می‌دانند اگر ملت ایران در مسیر شکوفایی قرار بگیرد، دیگر هیچ جایگاهی در دنیا برای آنها باقی نخواهد ماند. 

وی گفت: انتشار قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه ملت ایران و تهدید و تحریم‌هایی که از آن سخن می‌گویند، بیش از هر چیز جنبه جنگ روانی دارد و امروز ناآگاه‌ترین، سیاستمداران غربی نیز می‌دانند که نتیجه تعرض به ایران به معنای خودکشی است. 

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه ملت ایران اهل گفت‌و گو در فضای عادلانه و احترام‌آمیز است، گفت: در روند مذاکرات باید ادب و احترام رعایت شود و طرف‌های مذاکره از موضع قلدری پایین آمده و در شرایط برابر به گفت‌و گو بپردازند. 

وی مطرح کردن مباحثی مانند جنگ تمدن‌ها را از غلط‌های تاریخی دانست و اظهار داشت: تمدن‌های بشری برآمده از فرهنگ انسانی است و هیچ‌گاه فرهنگ‌های متعالی و انسانی در برابر هم قرار نمی‌گیرند. آنچه غربی‌های بی‌فرهنگ مطرح می‌کنند در حقیقت توحش در برابر تمدن است و بدیهی است که توحش آنان در برابر تمدن شکست خواهد خورد. 

احمدی‌نژاد با تأکید بر ضرورت ایجاد شکوفایی و جهش علمی در کشور، گفت: دولت با نگاه علمی و کارشناسی موضوعات مختلف را مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار می‌دهد. افتخار بنده این است که از بین دانشگاهیان به عرصه خدمتگزاری وارد شده‌ام و بخشی از مخالفت‌ها نیز به خاطر همین مسأله است. 

وی تصریح کرد: مهم‌ترین مسأله کشور، حفظ و تقویت همبستگی ملی، بیداری و احساس مسئولیت برای ساختن کشور است و باید مراقب بود مسائل جزئی جایگزین این مسائل کلان نشوند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین