کد خبر: ۱۰۶۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۷
در جلسه روسای دانشگاه‌های تهران

وزیر علوم: دانشگاه‌ها از تهران نمی‌روند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌های تهران به هیچ عنوان از تهران نمی‌روند، گفت: دانشگاه‌های خواجه نصیر‌الدین طوسی و علامه طباطبائی نیز در شهر تهران تجمیع می‌شوند. 

کامران دانشجو در جلسه روسای دانشگاه‌های تهران که با حضور معاونین اداری مالی، پژوهشی و فناوری، آموزشی ورییس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت ممیزه مرکزی وزارت علوم برگزار شد، تاکید کرد: دانشگاه‌های تهران در تبیین و اعمال سیاست‌های وزارت علوم باید پیشرو باشند. 

دانشجو با تاکید بر مسأله حجاب و عفاف اظهارکرد: ریاست دانشگاه در چارچوب سیاست‌های کلان وزارت علوم و با توجه به شرایط دانشگاه خود باید با ارائه یک برنامه فرهنگی در خصوص حجاب و عفاف اقدام کند و کلیه بخش‌ها از جمله حراست و انتظامات و بقیه قسمت‌ها در طول این برنامه نقش خودرا ایفا نمایند.

وزیرعلوم با تاکید برحفظ استقلال دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: روسای دانشگاه‌ها باید سیاست‌های اعلامی از طرف وزارت علوم را دنبال کرده و با توجه به شرایط دانشگاه خود این سیاست‌ها را اجرایی نمایند. 

وی اضافه کرد: اجرایی کردن این سیاست‌ها در دانشگاه‌ها و حرکت در چارچوب سیاست‌های کلان اعلامی نه تنها بازگشت به تمرکز‌گرایی نیست؛ بلکه یک حرکت عقلانی است که خوشبختانه دانشگاهیان و دلسوزان جامعه بر آن اتفاق نظر دارند، چون اگر هرنهادی علمی یا غیر علمی بر مبنای خواست و سلیقه‌ای که مدنظر خودش است حرکت نماید که البته هیچ زمانی اینگونه نبوده و نخواهد بود، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. 

وزیرعلوم افزود: سیاست‌های نظام و چارچوب کلی حرکت توسط مقام معظم رهبری تبیین می‌شود و دولت نیز در آن مسیر تدبیر نموده و برمبنای آن سیاست‌ها، حرکت عدالت‌خواهانه و خدمت‌گذاری خود را به مردم انجام می دهد و دراین مسیر وزارت علوم هم سیاستها یی را که براین مبنا استوار است در قالب آیین نامه، بخش‌نامه و یا روش‌هایی دیگر به دانشگاه‌ها اعلام می‌کند و دانشگاهیان عزیز ما هم با عشق به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران آنها را اجرایی می‌کنند. 

دانشجو با بیان اینکه رییس دانشگاه باید اختیارات مناسب برای مدیریت دانشگاه را داشته باشد، گفت: هرگونه اختیاری را که لازم باشد و قانوناً نیز منعی نداشته باشد به رییس دانشگاه تفویض می‌کنم تا بتواند در جهت پیشبرد اهداف علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه در چارچوب سیاست‌های کلان نظام حرکت کند؛ البته همگی اذعان دارند که در تمام فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها می‌بایست مرز ما با دشمنان و معاندان اسلام کاملاً شفاف و مشخص باشد تا دشمن نتواند از فعالیت‌های ما در دانشگاه‌ها و یا نقطه نظرات و نقدها و فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی که در دانشگاهها صورت می‌پذیرد سوء‌استفاده نماید. 

وی در ادامه یادآورشد: دانشگاهیان ایران اسلامی همسو با مردم مسلمان و شریف این مرزو بوم غیرت دینی خود را در9 دی سال گذشته به رخ بانیان فتنه کشیدند و اتفاق نظر دارند که در دانشگاه‌های این نظام مقدس باید اساتید و معلمینی خدمت‌گذاری نمایند که امانتداران مناسبی برای جوانان، خانواده‌ها و والدین باشند. 

دانشجو افزود: مردم انتظارشان این است که اساتید دانشگاه‌ها از نظرعلمی در بالاترین سطوح بوده و از نظر اعتقادی عاشق اسلام، آموزه‌های دینی و مبانی فکری آن باشند. به اخلاق حسنه زیبنده بوده و دانشگاه را جایی برای تزکیه و تعلیم بدانند که البته قریب به اتفاق دانشگاهیان ما همین خصوصیات را دارند، بنابراین با توجه به اهمیتی که دانشگاه در تحولات جامعه دارد انتظار به حق و منطقی مردم و دانشگاهیان این است که معیارهایی برای ورود متخصصین به این عرصه یعنی عرصه تعلیم و معلمی وجود داشته باشد و با حساسیت بیشتری این معیارها دنبال و اعمال شود. 

وزیرعلوم ادامه داد: مردم عزیز ایران اسلامی در 9دی و 22 بهمن با نشان دادن خشم مقدس خود از فتنه گران و بانیان داخلی و خارجی آن انزجار خود را از معاندین اسلام و نظام بیان نمودند و با اطاعت از رهبری و عشق خود به ولایت برای همه الگویی تمام عیار شدند، لذا اگر معیارهایی برمبنای خواسته‌های والدین، جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان و همه مردم این کشور اسلامی برای ورود متخصصین به دانشگاه‌ها در نظر گرفته می شود این خارج از قاعده نیست و اصلاً مگر می شود که ملت و همه دلسوزان ایران دانشگاه و محیط آن را اسلامی بخواهند و ما قاعده دیگری را بگذاریم. 

دانشجو با اشاره به جایگاه دانشگاه‌های تهران تصریح کرد: اثر دانشگاه‌های تهران نه تنها در تحولات دانشگاهی بلکه در تحولات جامعه بسیار زیاد است و روسای این دانشگاه‌ها می‌بایست با حساسیت بیشتر خصوصاً در علوم انسانی و با دقت نظر کافی کارها را دنبال نمایند و ستاد وزارت علوم نیز به آنها کمک می‌کند. 

وی افزود: رشد علمی کشور که بیش از 11 برابر متوسط دنیاست مرهون غیرت دینی، تیزهوشی، تلاش مستمر و وطن دوستی اساتید، دانشجویان، کارکنان و دانشگاهیان بوده و همین نگاه می‌بایست صیانت شود تاعزت و سربلندی بیش از پیش را شاهد باشیم. 

وزیرعلوم خاطرنشان کرد: دشمن زبون و بی‌منطق که اساس و بنیانهای نظام اسلامی ایران را قبول ندارد و وجود آن را بر نمی‌تابد فکر می‌کند با تحریم می‌تواند راه مردم و دانشگاه‌یان ما را از علم و دین توامان تغییر دهد؛ اما به فضل الهی شما و همه دانشگاه‌یان آستین‌ها را بالا می‌زنید و همچون گذشته این وضعیت را به یک فرصت تبدیل خواهید کرد و به دولت‌های استکباری و طاغوتی همچون گذشته نشان خواهید داد که ایرانی می‌ تواند محدودیت‌ها را برای بروز استعدادها و توانایی‌های علمی خود به کار گیرد. 

دانشجو در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت اجرایی شدن آیین نامه نقل و انتقال کارکنان از تهران به دیگر شهرستان‌ها افزود: نیروهایی که می‌خواهند به دیگر شهرها منتقل شوند، باید برای آنها این امر را تسهیل کنید. 

وی در خصوص انتقال وزارت علوم از تهران نیز گفت: طبق تصمیم دولت مبنی‌بر انتقال40 درصد از کارمندان از تهران، ما نیز پس از بررسی شرایط و مکان یابی مناسب تصمیم گیری و اقدام می‌کنیم. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین