کد خبر: ۱۰۶۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۵
سازمان‌ملل اعلام کرد:

هیأت حقیقت یاب حادثه ناوگان آزادی تحقیقات خود را در ترکیه آغاز کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سازمان ملل اعلام کرد که بازپرسانی از شورای حقوق بشر وابسته به این سازمان، تحقیقات خود از شاهدان حمله اسرائیل به ناوگان آزادی را آغاز کرده‌اند. 

در بیانیه رسمی سازمان ملل آمده است: تیمی متشکل از 3 نفر در حال حاضر در ترکیه به‌سر می‌برد و بعد از آن‌ که با شاهدان دیگری در لندن و ژنو دیدار کردند به امان پایتخت اردن طی دو هفته آینده خواهند رفت. 

از سوی دیگر وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای تاکید کرد: این هیات سازمان ملل با برخی مقامات ترک از جمله احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه این کشور و برخی شاهدانی که در ناوگان آزادی زمان وقوع این حادثه در اواخر ماه مه حضور داشتند دیدار خواهد کرد. 

بر اساس این بیانیه این هیأت از نتایج تحقیقی که کمیته تحقیق ترکیه درباره این حادثه انجام داده و هم‌چنین بررسی 3 کشتی ترکیه‌ای که در ناوگان آزادی حضور داشتند، اطلاع خواهد یافت. 

این هیأت طی سفر خود به ترکیه که 6 روز به طول خواهد انجامید از آنکارا به استانبول و بندر اسکندرون جایی که آخرین محل توقف این ناوگان پیش از حرکت به سوی نوار غزه بوده خواهند رفت. 

بیانیه وزارت خارجه ترکیه گزارش این هیأت بین‌المللی را در زمینه کشف حقایق درباره حادثه ناوگان آزادی و حمله نیروهای اسرائیلی به آن در آب‌های بین‌المللی اقدامی مهم توصیف کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین