کد خبر: ۱۰۶۳۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۹
قربان، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

به‌زودی شرایط جدید تحصیل جهشی دانش‌آموزان اعلام می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فاطمه قربان، برگزاری آزمون عملكردی، آزمون هوش و ارزشیابی توصیفی را برخی از شرایط جهش تحصیلی عنوان و اظهار كرد: در آخرین جلسه‌ای كه درباره نحوه تحصیل جهشی دانش‌آموزان برگزار شد، ارزشیابی توصیفی به شرایط تحصیل جهشی افزوده شد كه جزییات بیشتر آن به زودی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینكه شرط معدل، یكی از شرایط لازم برای شركت در آزمون جهشی پایه های بالاتر تحصیلی است، گفت: دانش آموزان پایه های دوم هر یك از مقاطع تحصیلی كه متقاضی شركت در این آزمون جهشی هستند، باید همه ساله تیر ماه تقاضای شركت در این آزمون را به آموزش و پرورش منطقه خود اعلام كنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه كرد: آزمون جهشی جهت تحصیل در مقاطع بالاتر بر اساس زمان‌بندی مناطق در شهریور برگزار می‌شود و در صورتی كه دانش‌آموز در این آزمون پذیرفته شد، می‌تواند برای سال تحصیلی آینده در پایه بالاتر نام‌نویسی كند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس قانون، تمام دانش‌آموزان برای ورود به پایه‌های بالاتر به صورت جهشی، ملزم به گذراندن پایه‌های اول هر مقطع تحصیلی هستند.

قربان در خاتمه، تصریح كرد: جهش تحصیلی برای دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی، اول راهنمایی و اول دبیرستان تعریف نشده و دانش‌آموزان پایه دوم هر مقطع می‌توانند با احراز شرایط اعلام شده در مقطع بالاتر ادامه تحصیل دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین