کد خبر: ۱۰۶۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۹

«شکارچی» رفیع پیتز به نمایش در می‌آید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم سینمایی «شکارچی» به کارگردانی رفیع پیتز از ایران برای اولین بار در آمریکای شمالی در سی‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو روی پرده می‌رود.

برگزارکنندگان رویداد سینمایی آمریکای شمالی که به نوعی آغازگر فصل جوایز سینمایی است، روز سه‌شنبه اسامی 104 فیلم دیگر این دوره جشنواره تورنتو همین طور برنامه‌های بخش «یاغی‌ها» را اعلام کردند.

نمایش «در انتظار سوپرمن» تازه‌ترین ساخته دیویس گاگنهایم کارگردان مستند «یک حقیقت ناراحت‌کننده» و به دنبال آن برپایی جلسه بحث و گفت‌و گو با حضور بیل گیتس موسس مایکروسافت از برنامه‌های این دوره بخش یاغی‌ها است.

آپیچاتپونگ ویراستاکول فیلمساز تایلندی که ماه مه پیش با فیلم «عمو بونمی که می‌تواند زندگی‌های‌ گذشته خود را به یاد بیاورد» برنده جایزه نخل طلای کن شد و فیلیپ سیمور هافمن بازیگر آمریکایی برنده اسکار از دیگر مهمانان این بخش جشنواره تورنتو هستند.

ادوارد نورتن بازیگر با بروس اسپرینگستین موزیسین برنده جوایز گرمی، گلدن گلوب و اسکار گفت‌و‌گو می‌کند و مایکل مور هم درباره سیاست و سینما با کن لوچ و پل لاورتی فیلمنامه‌نویس فیلم‌های او گفت‌و‌گو می‌کند.

تریلر سیاسی The Whistleblower به کارگردانی لاریسا کوندراکی با بازی ریچل وایس به نقش یک نیروی حافظ صلح سازمان ملل اولین بار در دنیا در بخش «نمایش‌های ویژه» تورنتو روی پرده می‌رود.

برگزارکنندگان جشنواره 45 فیلم دیگر را به بخش «سینمای معاصر جهان» اضافه کردند که «شکارچی» به کارگردانی رفیع پیتز از ایران یکی از آنهاست. فیلم جدید پیتز که نخستین بار در دنیا اواخر پارسال در جشنواره برلین نمایش داده شد، برای اولین بار در آمریکای شمالی در جشنواره تورنتو روی پرده می‌رود.

«خانه برای کریسمس» بنت همر، «آن سوی آسمان‌های آبی» هانس هلم و Neds به کارگردانی پیتر مولان در میان 15 فیلمی هستند که اولین بار در دنیا در بخش سینمای معاصر جهان نمایش داده می‌شوند.

10 فیلم دیگر هم به بخش «استادان» جشنواره اضافه شد، از جمله «عمو بونمی که می‌تواند زندگی‌های‌ گذشته خود را به یاد بیاورد» ویراستاکول، «زیبای خفته» کاترین بریا، «فیلم سوسیالیسم» ژان-لوک گدار، «شاعری» لی چانگ-دونگ و Route Irish به کارگردانی کن لوچ که همگی برای اولین بار در آمریکای شمالی در تورنتو به نمایش درمی‌آیند.

27 فیلم برای نمایش در بخش «دیسکاوری» (یا «اکتشاف») انتخاب شده‌اند که در میان آنها 15 فیلم نخستین نمایش جهانی خود را تجربه می‌کنند. «مراسم» به کارگردانی مکس وینکلر با بازی اوما تورمن از فیلم‌های این بخش است.

بخش «Vanguard» این دوره جشنواره تورنتو با نمایش 11 فیلم از جمله اولین نمایش جهانی فیلم «روز ما فرا می‌رسد» با بازی ونسان کسل همراه است. 10 فیلم دیگر نیز به بخش «تصاویر» جشنواره اضافه شد.

تعدادی از بازیگران سرشناس سینما از جمله نیکول کیدمن، رابرت دنیرو، امیر خان و کاترین دونوو همین طور فیلمسازانی چون رابرت ردفورد، کلینت ایستوود و دنی بویل با فیلم‌های جدید خود در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو حضور دارند که 9 تا 19 سپتامبر (18 تا 28 شهریور) برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین