کد خبر: ۱۰۶۳۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۴

مالكی و حكيم بار ديگر گفت‌وگوها برای تشكيل دولت عراق را از سر گرفتند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سران دو ائتلاف «دولت قانون» و ائتلاف «ملی» برای حل اختلافات در مورد تشکیل دولت جدید با یکدیگر گفت‌و گو کردند. 

به گزارش العراقیه، دیدار اخیر «نوری المالکی»،‌نخست‌وزیر عراق و «عمار الحکیم»، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق باعث از بین رفتن سردی روابط بین ائتلاف ملی و دولت قانون شد و زمینه آغاز این گفت‌وگوها را فراهم کرد. 

«حیدر العبادی»، عضو ائتلاف دولت قانون، درباره این دیدار گفت: «گام مهمی برای از سرگیری گفت‌وگو بین این دو ائتلاف در چارچوب اتحاد ملی برداشته شد و توقف گفت‌وگوها بین دو طرف تصمیم درستی نبود.» 

«باسم العوادی»، مشاور عمار الحکیم نیز گفت که ائتلاف ملی و دولت قانون، تبلیغات رسانه‌ای علیه یکدیگر را متوقف می‌کنند و می‌توانند به تفاهم دست پیدا کنند. 

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد که « عادل عبدالمهدی»، معاون رئیس‌جمهوری عراق تاکید کرد که هیچ تغییری در موضع فراکسیون‌های مختلف در مورد معرفی نامزدان نخست‌وزیری به‌وجود نیامده است. 

وی در نشست خبری در بغداد افزود که گفت‌وگوها بین همه طرف‌ها برای دستیابی به توافق سیاسی ادامه دارد و همه فراکسیون‌ها برای از بین بردن رکود در روابط بین خود تلاش می‌کنند.
 
عبدالمهدی ادامه داد که ائتلاف ملی نه تنها روابط با دولت قانون، بلکه با ائتلاف «العراقیه» و ائتلاف «کردستان» را هم پیگیری می‌کند، اما هنوز تغییری در موضع گروه‌ها به‌وجود نیامده است. 

وی گفت که مهمترین مشکل عراق تشکیل نشدن دولت و نه تعیین شخص نخست‌وزیر است. 

معاون رئیس‌جمهوری عراق افزود: «اگر هر یک از دو فهرست دولت قانون یا العراقیه بتوانند دولت را تشکیل دهند ما از آن استقبال می‌کنیم، زیرا هدف اصلی تشکیل دولت و برگزاری جلسه مجلس عراق است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین