کد خبر: ۱۰۶۳۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵

روزنامه جمهوری اسلامی: رهبر معظم انقلاب مخالف لغو تعطیلی 29 اسفند هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه جمهوری اسلامی از طرح نمایندگان مجلس برای افزایش تعطیلی عید فطر و حذف تعطیلی 29 اسفند و 15خرداد انتقاد کرد. 

این روزنامه در سرمقاله خود چنین نوشت: 

حضرت امام خمینی 15 خرداد را مبدأ نهضت اسلامی دانسته، آنرا برای همیشه عزای عمومی اعلام کرده و درباره عظمت آن مطالب زیادی فرموده‌اند. حذف چنین روزی از تعطیلات به معنای نادیده گرفتن اهمیت این روز و نوعی به فراموشی سپردن نهضت بزرگ 15 خرداد و بی‌اعتنائی به نظر بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی است. معلوم نیست تهیه کنندگان طرح مورد بحث چگونه به چنین عوارض منفی غیرقابل قبولی توجه نکرده اند! 

تعطیلی 29 اسفند نیز در اوائل دوره رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک‌بار توسط مجلس شورای اسلامی حذف شد ولی با اعتراض و نظر مخالف ایشان مواجه گردید و نمایندگان مجلس آن مصوبه را پس گرفتند و بار دیگر تعطیلی 29 اسفند برقرار شد. اقدام و اعتراض ایشان بسیار بجا و منطقی بود زیرا این روز یادآور پیروزی ملت بر استعمار انگلیس است و یک روز ملی محسوب می‌شود. 

اکنون چه چیزی تغییر کرده که آن استدلال درست و منطق قوی نادیده گرفته می‌شود و نمایندگان مجلس بار دیگر حکم به حذف 29 اسفند صادر می‌کنند؟

سوم آنکه استدلال تهیه کنندگان این طرح به اینکه تعطیلی 3 روزه عید فطر را باهدف "همگرائی بیشتر با کشورهای اسلامی" پیشنهاد کرده‌اند، استدلالی بسیار سست و بی‌پایه است. زیرا اولاً کشورهای اسلامی تعطیلات طولانی عید نوروز ندارند و بجای آن در عید فطر و قربان چند روز را تعطیل می‌کنند. این، یک امر طبیعی است و ما که آنهمه تعطیلی در نوروز و سایر مناسبت‌ها داریم نباید از آنها در اعیاد فطر و قربان پیروی نمائیم. ثانیاً اگر قرار به همگرائی است پس خوبست در این امر به پای آنها برسیم و مثل عربستان سعودی که 16 روز برای عید فطر تعطیلی در نظر گرفته ما هم همین کار را انجام دهیم یا لااقل مثل کشورهای دیگر اسلامی کشور را یک هفته برای عید فطر تعطیل نمائیم! ثالثاً همگرائی ما با کشورهای اسلامی باید در اموری باشد که با تعالیم اسلامی منطبق است. کجای دین اسلام تعطیلی زیاد را توصیه کرده؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین