کد خبر: ۱۰۶۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۱

نادران: اجرا نکردن قانون مترو خلاف شرع است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ممکن است دولت بگوید من پول ندارم آن را می شود رایزنی، بررسی و زمان بندی کرد و راهکار ارائه داد. اما بحث اخیر اصلا ارتباطی به اصل 75 و غیر 75 ندارد. همه اصول قانون اساسی هم عرضند. غیر از اصل چهارم که حاکم بر همه قوانین است.

نماینده تهران در مجلس با تاکید بر لزوم اجرای قانون کمک به مترو گفت: اجرا نکردن قانون مترو خلاف شرع است و از هیچ‌کس پذیرفته نیست.

الیاس نادران با بیان اینکه موضوع قانون مترو هیچ ارتباطی با اصل 75 و غیر 75 ندارد، به جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام در قانون اساسی اشاره کرد و گفت: مجلس حتی می تواند مصوبه خلاف شرع هم - بنا با اقتضائات - داشته باشد اما تصمیم‌گیری درباره آن با مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی گفت: وقتی مجلس می تواند بر اساس اقتضائات مصوبه خلاف شرع داشته باشد، آیا خلاف قانون اساسی نمی‌تواند داشته باشد؟ پس مجمع تشخیص مصلحت نظام را قانون‌گذار در قانون اساسی برای چه کاری پیش‌بینی کرده است؟

نادران تاکید کرد: این که دولت بگوید من بودجه ندارم غیر از این است که بگوید خلاف اصل 75 است.

نماینده تهران افزود: مجلس در صورتی که ضرورت اقتضا بکند حتی می‌تواند خلاف شرع هم قانون تصویب کند و بفرستد مجمع تشخیص مصلحت نظام تا آنجا تصمیم‌گیری شود. تا امروز هم روال همین بوده است.

وی افزود: ممکن است دولت بگوید من پول ندارم آن را می شود رایزنی، بررسی و زمان‌بندی کرد و راهکار ارائه داد. اما بحث اخیر اصلا ارتباطی به اصل 75 و غیر 75 ندارد. همه اصول قانون اساسی هم عرضند. غیر از اصل چهارم که حاکم بر همه قوانین است.

وی با اشاره به جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام در قانون اساسی گفت: مجلس اگر مصوبه خلاف شرع هم داشته باشد مجمع تشخیصی که اعضای حقوقی دارد و نیز اعضای حقیقی - که از طرف مقام معظم رهبری منصوب می‌شوند - باید در این باره تصمیم‌گیری کند.

نادران درباره اهمیت موضوع وحدت بین قوا و جمع آن با موضوعاتی همچون همین موضوع اجرا نکردن قانون از طرف دولت گفت: وحدت باید چار چوب داشته باشد. اگر وحدت در چارچوب روشن صورت بگیرد هم مطلوب و هم به نفع هم افزایی و پیشبرد کشور است.

نماینده مردم تهران گفت: اما اگر همه دنبال وحدت یک‌طرفه و عقب‌نشینی یکی از طرفین باشند، آنهم بدون مبنا و چارچوب روشن، این مورد قبول نیست و نظر مقام معظم رهبری هم این نبود.

وی درباره اجرا نشدن قانون مترو گفت: اجرا نکردن قانون از هیچ کس پذیرفته نیست. امام (ره) تاکید داشتند که عمل نکردن به قانون حتی برای افراد عادی هم خلاف شرع است چه برسد به مسئولان اجرایی.

نادران در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا امیدوارید که قانون کمک به مترو از طرف دولت اجرا شود گفت: بالاخره ما در این باره به وظایفمان عمل می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین