کد خبر: ۱۰۶۴۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۲

آیت‌الله استادی: بسیاری از خانواده‌ها در فقر و گرفتاری به‌سر می‌برند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بسیاری از خانواده‌ها و مردم جامعه فقیر و بیکار و مستمند هستند و به سختی زندگی می‌کنند. 

آیت‌الله رضا استادی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم با تأکید بر ضرورت رسیدگی به امور مستمندان اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از مردم در گرفتاری زندگی می‌کنند، فقیر و بیکار و مستمند زیاد شدند و فرزندان خانواده‌ها با دیدن تفاوت‌های زندگی احساس نیاز می‌کنند.

وی ادامه داد: به عبادت و راز و نیاز با این کیفیت نمی‌توان اعتماد کرد و اگر در ماه مبارک رمضان خانواده‌ای را خوشحال کنیم و به صورت پنهانی و آبرومندانه مستمندان را کمک کنیم امید است کسری کار ما جبران شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عکسی از صفحه اول یکی از روزنامه‌ها که سفره افطاری مستمندان را به تصویر کشیده بود اشاره کرد و گفت: در این سفره نان، چای و پنیر وجود داشت و زیر تصویر نوشته بود که بر سر این سفره حتی خرما وجود ندارد.

آیت‌الله استادی خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده‌هایی که امروز صاحب زندگی مناسب هستند در گذشته طعم نداری را چشیده‌اند و باید امروز حال و احوال مستمندان را بهتر درک کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت توجه به مستمندان از منظر آیات و روایات تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که هر کسی که مومنی را خوشحال کند مرا خوشحال کرده است و هر کسی که مرا خوشحال کند خدا را خشنود کرده است.

وی کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان را مصداق بارز خوشحال کردن مؤمنین دانست و اظهار داشت: اگر بتوانیم در این ماه مبارک به خانواده مستمندی کمک کنیم فرزندان و اعضای این خانواده خوشحال می‌شوند.

آیت‌الله استادی گفت: اگر آن طور که پیامبران الهی و ائمه اطهار و قرآن به ما گفتند زندگی نکنیم و مسلمان واقعی نباشیم مشکلات ما برطرف نمی‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود پرهیز از گناه را بافضیلت‌ترین اعمال در ماه مبارک رمضان برشمرد و تصریح کرد: کسی که در ماه رمضان بتواند جوارح بدنش را از گناه پاک نگه دارد، باید اعتماد به نفس داشته باشد که همیشه می‌تواند پاک باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
0
0
نمیشود هم با فقر زندگی کرد هم با ایمان! فرامرز حسینی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین