کد خبر: ۱۰۶۴۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۹

‌مصباحی‌مقدم: تعهدنامه دریافت یارانه بی‌معنی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چنین تعهدنامه‌ای که اکنون از سوی وزارت رفاه اخذ می‌شود در قانون دیده نشده است اما احتمالاً دولت براساس آئین‌نامه اقدام به طراحی این تعهدنامه کرده است.

حجت الاسلام مصباحی‌مقدم عبارت "به هر دلیل دیگر" در تعهدنامه‌های الکترونیکی‌ پرداخت یارانه نقدی به مردم را از نظر قانون "بی‌معنی" خواند و گفت: چنین تعهدنامه‌ای که اکنون از سوی وزارت رفاه اخذ می‌شود در قانون دیده نشده است اما احتمالاً دولت براساس آئین‌نامه اقدام به طراحی این تعهدنامه کرده است.

رئیس کمیسیون ویژه هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: الزام شهروندان به پذیرش تعهدنامه کتبی الکترونیکی برای دریافت یارانه نقدی باید براساس آئین‌نامه تهیه شده باشد و در صورتی که مطابق با آئین‌نامه تنظیم شود، مورد تایید شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه تعهدنامه نمی‌تواند مغایر با آئین‌نامه مورد تایید شورای نگهبان باشد، افزود: دولت برای داشتن ضمانت اجرایی و همچنین پس گرفتن مبالغی که به حساب افرادی که واجد شرایط نیستند واریز شده است، باید از طریق قانونی عمل کند و به هیچ‌وجه این موارد نباید از طرق غیرقانونی انجام شود.

مصباحی مقدم تصریح کرد: چنین تعهدنامه‌ای که اکنون از سوی وزارت رفاه اخذ می‌شود در قانون دیده نشده است اما احتمالاً دولت براساس آئین‌نامه اقدام به طراحی این تعهدنامه کرده است. 

خبرنگار مهر از وی پرسید آیا عبارت "به هر دلیل دیگر" که در تعهد کتبی الکترونیکی آمده، قانونی است؟ که رئیس کمیسیون ویژه طرح هدفمندی یارانه‌ها در مجلس پاسخ داد: اگر عبارت "به هر دلیل دیگر" در تعهدنامه‌های الکترونیکی‌ بابت یارانه نقدی در سامانه وزارت رفاه وجود داشته باشد، این عبارت "بی‌معنی" و موضوعی "هردمبیل" به نظر می‌رسد.

در این تعهدنامه آمده است: به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اجازه می‌دهم: در صورت احراز عدم صحت اطلاعات ارائه شده در فرم اطلاعات اقتصادی خانوار یا به هر دلیل دیگر یا اشتباه واریزی به حسابم، معادل کلیه وجوهی که به ناحق و برخلاف مفاد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و مقررات و ضوابط اجرایی آن واریز شده است از حساب‌های اینجانب برداشت نماید و بانک‌های مربوطه با اعلام سازمان، مکلف به انجام آن می‌باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین