کد خبر: ۱۰۶۴۶۵
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۵
اهدای کمک مالی دفتر رئیس‌جمهوری به یکی از مراکز خیریه یهودیان

آیا احمدی‌نژاد «هیتلر جدید» است؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آمارها نشان می‌دهد که دست کم 25 هزار یهودی در ایران زندگی می‌کنند. این عدد نشانگر بزرگ‌ترین جامعه یهودیان در خاورمیانه و خارج از «اسراییل» (سرزمین‌های اشغالی فلسطین) است.

 این جملات بخش‌هایی از گزارشی است که روز پنج‌شنبه در روزنامه قدس منتشر شده است. در این گزارش آمده است: رسانه‌های غربی همواره تلاش می‌کنند «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهور ایران را در اذهان مخاطبان‌شان به صورت یک هیولای دژخیم و ترسناک تصویر کنند. این رسانه ها او را گاهی «ضدیهود» و حتی«هیتلر جدید» می‌نامند. اما اگر این ادعاها درست است، پس چرا در انتخابات اخیر، بیشتر یهودیان ایران به «احمدی‌نژاد» رأی دادند؟ آیا ممکن است بیشتر آنچه ما درباره «احمدی‌نژاد» می‌دانیم، براساس شایعات بی‌اساس و هیاهوی رسانه‌ای بنا شده باشد؟

این پاراگراف از یک مقاله خبرگزاری «بی.بی.سی» اقتباس شده است: «دفتر (محمود احمدی‌نژاد) به تازگی مقداری کمک‌های مالی به بیمارستان یهودیان تهران اهدا کرده است. این بیمارستان یکی از 4مرکز خیریه یهودیان در سراسر جهان است و سرمایه‌اش از سوی یهودیان تبعیدی خارج از کشور تأمین می‌شود، این مسأله از آن جهت اهمیت دارد که دریافت کمک مالی مؤسسات خیریه محلی از خارج از کشور، بیشتر ممنوع بوده و ممکن است اتهام دخالت بیگانگان را به دنبال بیاورد».
 
آیا «هیتلر» ‌هیچ‌گاه به یک بیمارستان یهودی کمک می‌کرد؟ آن‌طور که به نظر می‌رسد این مقایسه با «هیتلر»، چیزی نیست جز تلاش ناامیدانه‌ای برای شستشوی مغزی مردم آمریکا و به ما هیچ اطلاعاتی درباره واقعیت وجودی احمدی نژاد و حاکمان ایران ارایه نمی‌دهد.

«جاناتان کوک» از نویسندگان سایت خبری «انتفاضه الکترونیک» در مقالاتش نشان داده است، آقای «احمدی‌نژاد» هرگز تهدید نکرده که «یهودیان» را نابود و یا از صحنه گیتی محو کند- هرچند رسانه‌های غربی بارها این جمله را از او نقل قول کرده‌اند. اعتراض و نکوهش او و دیگر رهبران ایرانی متوجه اشغال‌گری اسراییل در سرزمینی است که از آن فلسطینیان است و مقایسه آن با سایر سیستم‌های حکومتی نامشروع مانند حکومت «شاه» - که روزگاری بر ایران حکومت می‌کرد - رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و امپراتوری شوروی است. تهدیدهای «احمدی‌نژاد» و سایر رهبران ایران متوجه اسراییل و ایالات متحده و در واکنش به تهدیدهای این دو کشور است، نه یهودیان.

در این گزارش آمده است: در شهر تهران، 6 قصابی «کوشر» (گوشت برای یهودیان)، بیش از 11 کنیسه و تعداد بی شماری مدرسه یهودی وجود دارد و هرگز هیچ یک از دولت‌های ایران، تصمیم به تخریب این مراکز نگرفته‌اند. جالب اینکه، یهودیان ایران در سفر (یا نقل مکان) به هر کشور دیگر - از جمله اسراییل - آزاد هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین