کد خبر: ۱۰۶۵۱۰
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۷

هواپیمای فوکر 100 از باند فرودگاه بین‌المللی تبریز خارج شد

2 نفر آسیب دیده سطحی این هواپیما مداوا شدند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هواپیمای فوکر 100 شرکت ‌آسمان در فرودگاه بین‌المللی تبریز از باند خارج شد.

خلیل ساعی، دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان شرقی، گفت: حدود ساعت 22 پنج‌شنبه‌ شب به ستاد حوادث غیرمترقبه استان اطلاع داده شد که یک فروند هواپیمایی فوکر 100شرکت ‌آسمان از باند خارج شده و در داخل کانال سقوط کرده است. 

وی افزود: با اعلام این گزارش اکیپ‌های امدادی به محل اعزام شدند و مشخص شد هواپیما پس از نشست روی باند از مسیر باند خارج شده و قسمت جلوی هواپیما داخل کانالی در آن حوالی فرو رفته است که به کمک نیروهای امدادی مسافران از هواپیما خارج و 2 نفر آسیب دیده سطحی این هواپیما نیز مداوا شدند. 

ساعی تصریح کرد: این هواپیما از تهران به سمت تبریز حرکت کرده بود که پس از نشست به مدت 2 دقیقه پس از آن دچار این حادثه شد. 

وی افزود: ساعت 30 دقیقه بامداد امروز پایان عملیات اعلام شد و مسافران از فرودگاه به سمت مکان‌های هدف خود خارج شدند و مورد حادی گزارش نشد. 

طبق اعلام برنامه پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی تبریز این پرواز مربوط به شرکت آسمان به شماره 773 و نوع هواپیما 100 F بود که حدود ساعت 20 پنج‌شنبه شب فرودگاه مهرآباد را به سمت فرودگاه تبریز ترک کرده بود، از تاخیر این هواپیما از فرودگاه تهران اطلاعات دقیقی در دست نیست. 

درباره علت خروج هواپیما از باند هنوز هیچ‌یک از مسئولان فرودگاه بین‌المللی تبریز و شرکت آسمان اظهار نظر نکرده‌اند اما هنگام فرود هواپیما هوای تبریز ابری بوده و غروب پنج‌شنبه رعد و برق و بارش رگباری باران سطح شهر را لغزنده کرده بود. 

فرودگاه بین‌المللی تبریز در شمال‌غرب شهرستان تبریز و در ارتفاع یک‌هزار و 494 متری از سطح دریا در زمینی به مساحت 420 هکتار با قدمت 57 سال قرار دارد که از یک طرف به پایگاه دوم شکاری، از طرف دیگر به سه‌راهی غیرهمسطح جاده فرودگاه و مرند و از طرفی به پلیس‌ راه تبریز ـ مرند مشرف شده است. 

فرودگاه تبریز در سال 1329 با ماموریت ارائه خدمات هوایی، پروازهای برنامه‌ای و غیربرنامه‌ای، آموزشی و نظامی برای مسافرن، متقاضیان و سایر ارگان‌های کشوری و تحت نظارت ضوابط سازمان جهانی هوانوردی ICAO در محل کنونی تأسیس شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین