کد خبر: ۱۰۶۵۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶
داریوش قنبری، ‌عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

طرح انتقال کارمندان شکست خورده است

کارمندان بردگان دولت نیستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده ایلام در مجلس با بیان اینکه طرح دولت برای خروج کارمندان از تهران کاملا شکست خورده است گفت: بر اساس قانون اساسی هیچ فردی را نمی‌توان به سکونت در مکانی غیر از محل دلخواه خودش ملزم کرد.

داریوش قنبری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه کارکنان ادارات دولتی نیز مانند سایر شهروندان حقوق شهروندی خاص خودشان را دارند، تصریح کرد: کارمندان بردگان دولت نیستند که دولت هر طور که بخواهد آنها را جا به‌جا کند و قانون نیز این اجازه را به دولت نمی‌دهد.

قنبری افزود: دولت برای خروج کارمندان نمی‌توانست از اهرم اجبار استفاده کند بنابراین بایستی مشوق‌هایی را در نظر می‌گرفت اما با وجود در نظر گرفتن مشوق‌ها این طرح با اقبال روبه‌رو نشد.
 
وی افزود: امکانات زندگی در تهران جذابیت زیادی دارد و هر چقدر هم مشوق در نظر گرفته شود باز هم عده‌ای حاضر نیستند به راحتی آن را رها کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به غیرکارشناسی بودن این طرح اظهار داشت: اگر بحث کارآمد کردن ادارات مطرح است باید گفت به همان میزان که کم‌کاری در ادارات تهران وجود دارد در شهرستان‌ها هم به همین نسبت است و کارمند مازادی در تهران نداریم که دولت بخواهد آنها را به شهرستان‌ها منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه دولت می‌توانست قشرهای دیگری غیر از کارکنان ادارات را مخاطب این طرح قرار دهد، افزود: به عنوان مثال تعداد زیادی پادگان نظامی غیرضروری در تهران وجود دارد که اگر در نقاط مرزی مستقر شوند به راحتی می‌توانند به خط مقدم جبهه کمک کرده و مفیدتر واقع شوند.

قنبری تصریح کرد: چه لزومی دارد افراد را از شهرستان‌های دوردست و نقاط مرزی جمع‌آوری کرده و به عنوان سرباز در تهران و در فلان پادگان آموزش دهند.

نماینده ایلام در مجلس گفت: طرح انتقال کارمندان از ابتدا غیرکارشناسی مطرح شد و نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه در برخی موارد به علت تفاوت شغل زن و شوهر باعث اختلاف و تنش در میان خانواده‌ها می‌شود.

قنبری با اشاره به جمعیت 10 میلیون نفری تهران اظهار داشت: انتقال چند دانشگاه و چند صد هزار کارمند برای کم کردن جمعیت تهران راه‌گشا و مفید نیست چرا که ظرف چند ماه آینده تعداد دیگری جای‌گزین این افراد شده و عملا طرح انتقال بی‌معنی میشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اجرای برنامه آمایش منطقی سرزمین در کشور، تصریح کرد: با اجرای این طرح و اختصاص امکانات برابر در همه نقاط کشور جاذبه‌های زندگی در مناطق دیگر کشور افزایش یافته و عدالت به لحاظ دستیابی به امکانات در سراسر کشور به‌صورت یکسانی گسترش می‌یابد.

وی افزود: تا زمانی که تهران به لحاظ امکانات اقتصادی، بهداشتی و رفاهی حرف اول را می‌زند طبیعی است که چنین سیاستهایی به جایی ختم نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۶
0
0
طرح بدون كار كارشناسي همينست ديگر!
ضمنا آقاي قنبري بدانند كارمندان از جميع جهات برده و بنده دولتند چه بخواهند چه نخواهند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین