کد خبر: ۱۰۶۵۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد:

کمیسیون فرهنگی مجلس با حذف نوای ربنای شجریان از صداوسیما موافقت کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ اقدام وزارت ارشاد برای اکران فیلم‌های سینما‌ها در فواصل اذان مغرب تا اذان صبح که به طرح از اذان تا اذان معروف شده است و همچنین حذف نوای ربنای شجریان از صداوسیما، مهمترین موضوعات مورد بررسی کمیسیون فرهنگی مجلس در ایام ماه مبارک رمضان بوده است. 

سید جلال یحیی‌زاده نماینده تفت‌ومیبد، با بیان اینکه حذف نوای ربنای شجریان از صداوسیما در حد یک خبر در کمیسیون فرهنگی مطرح شده است، اظهار داشت: برخی اعضای کمیسیون با بررسی مواضع شجریان و برخوردی که صداوسیما با وی کرده است، توضیحاتی ارائه داده‌اند. 

به گفته وی، در کل نظر کمیسیون فرهنگی با حذف صدای شجریان مثبت بوده و نظر منفی‌ای اعلام نشده است. 

گفتنی است که استاد محمدرضا شجریان در جریان حوادث بعد از انتخابات نسبت به رفتار برخی از مسئولان انتقاد کرده بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص بررسی طرح اذان تا اذان نیز با اشاره به اینکه سال گذشته نیز وزارت ارشاد در ماه مبارک رمضان چنین سیاستی را اتخاذ کرده بود، اظهار داشت: امسال نیز کمیسیون فرهنگی با این اقدام وزارت ارشاد مخالفت کرد. 

یحیی‌زاده با اشاره به اینکه توجیه وزارت ارشاد، افزایش درآمد سینماها در ماه رمضان با استفاده از فضای معنوی این ماه است، ادامه داد: اینکه معنویت این ماه هزینه مسائل مادی و اقتصادی شود‌، پذیرفتنی نیست. مضاف بر اینکه ممکن است حاشیه‌های ناهنجاری نیز در این سانس‌های سینمایی به وقوع پیوندد که نگاه منفی کمیسیون را تشدید می‌کند. 

وی از حضور وزیر ارشاد در جلسه کمیسیون فرهنگی برای بررسی این مساله خبر داد و افزود: در این جلسه به نظر می‌رسید که ایشان نظر کمیسیون را‌پذیرفتند و اعلام کردند که اکران فیلم‌های سینما در این ساعات هنوز جدی نیست. 

نماینده تفت و میبد در واکنش به اینکه هنوز اکران فیلم‌های سینما در این ساعت ادامه دارد، گفت: به نظر می‌رسد که باید بار دیگر از وزیر ارشاد توضیح بخواهیم. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با انتقاد از برخی سریال‌های تلویزیونی در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: پس از آنکه گزارشی راجع به کیفیت این سریال‌ها به کمیسیون فرهنگی ارائه شود در مورد آن موضع‌گیری رسمی خواهیم داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۷
0
0
معنای دموکراسی همینه دیگه!
چیزی رو که بیش از 80 درصد مردم خواهان اون هستن با اختیار خودشون قطع میکنن و خوشون تشخیص میدن که واسه مردم خوب نیست!!! این عین دموکراسی و رعایت حقوق شهروندان و احترام به عقاید دیگران است!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین