کد خبر: ۱۰۶۶۹۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۷
لاريجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی:

رقابت‌های انتخاباتی زود و بی‌هنگام است

طرح نظارت مجلس بر مجلس، به هیأت‌رئیسه نرسیده است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است که رقابت‌های انتخاباتی در کشور زود و بی‌هنگام است و باید در شرایط فعلی روی نقاط اشتراک تاکید کرد. 

علی لاریجانی در حاشیه شرکت در طرح اکرام ایتام کمیته امداد مستقر در مجلس در پاسخ به سوالی در مورد سخنان اخیر مسوولان آمریکایی مبنی بر اینکه گفته شده ایران برای مذاکرات با غربی‌ها اعلام آمادگی کرده است، اظهار داشت: ما مذاکرات را هیچ‌گاه نفی نکرده بودیم و مذاکرات در خصوص مسائل هسته‌ای را همیشه در قالب گروه 1+5 و وین همیشه قبول داشتیم و قبلا هم گفته بودیم. 

وی افزود: ‌البته در زمان این مذاکرات مشکلاتی به وجود آمده بود که آنها بداخلاقی کردند و میز مذاکره را ترک گفتند، بنابراین آمادگی ایران برای مذاکره مسأله جدیدی نیست. 

رئیس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درخصوص موازی کاری‌ها در سیاست خارجی و تشکیل نمایندگی‌های ویژه ریاست‌جمهوری در امور مناطق مختلف جهان تصریح کرد: خیلی در حاق موضوع نیستم و فرصتی نشده که از وزارت امور خارجه در این مورد سوال کنیم و بدانیم که استدلال شان چیست، اما مهم این است که در شرایط فعلی بحث‌های سیاست خارجی از تمرکز فکر شده‌ای برخوردار باشد. 

لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری در مورد آخرین وضعیت طرح نظارت مجلس بر مجلس گفت: کمیسیون اصل 90 بررسی‌ها در خصوص این طرح انجام داده، اما هنوز طرح را در اختیار هیأت رئیسه قرار ندادند، که بدانیم موضوع چیست و قرار است این کار انجام شود. 

رئیس قوه مقننه در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد زمان قرائت گزارش تفریغ بودجه 87 افزود: این گزارش هم اکنون در کمیسیون برنامه بودجه است، زیرا کار کمیسیون مستمرا در حال انجام است و همه اعضای آن درگیر بررسی آن هستند و هنوز فرصت نشده تا گزارش قرائت شود و وقتی کار کمیسیون تلفیق تمام شود به این موضوع نیز رسیدگی می‌شود. 

لاریجانی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه آیا رقابت‌های انتخاباتی می‌تواند در اخلال در وحدت ملی موثر باشد اظهار داشت: البته اگر این وضع وجود داشته باشد زود و بی‌هنگام است، مهم این است که در شرایط فعلی همه باید تلاش کرده و روی نقاط اشتراک تمرکز کنند و از ظرفیت‌های موجود برای مصالح کشور استفاده نمایند. 

وی در پایان تصریح کرد: نمی‌توان همه اختلاف نظر‌ها را رد کرد، بلکه مهم آن است که تشخیص درست باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین