کد خبر: ۱۰۶۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۱
کواکبیان، عضو فراکسیون خط امام‌(ره) مجلس:

مصوبات بر زمین‌مانده سفرهای استانی را اجرا کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «حفظ وحدت هرگز به مفهوم نادیده گرفتن انتقادات دلسوزانه نیست»، اظهار کرد: بایستی از تذکرات ناصحانه، مشفقانه و دلسوزانه مطروحه در راستای حفظ وحدت و نظام استقبال کرد. 

مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور خود با گرامیداشت هفته‌ دولت و شهادت الگوی دولت‌مردان جمهوری اسلامی، رجایی و باهنر و تسلیت شب ضربت خوردن فرق عدالت و تقوا و انسانیت، ابراز امیدواری کرد که الگو قرار گرفتن از مولای متقیان حضرت امیرالمومنین(ع) صرفا در ابعاد خاصی نباشد. 

وی ادامه داد: بایستی به « علی و عدالت، سیاست، حکومت و مردم‌داری‌، تواضع، مقابله با زراندوزان، استکبارستیزی، شب‌زنده‌داری، دستگیری از یتیمان، تهیدستان، ضعیفان جامعه‌» توجه شود و در این شرایط به این پرسش پاسخ داد که آیا سخن گفتن از عدالت و عمل نکردن به همه‌ی ابعاد آن، می‌تواند برای جامعه ما، «جامعه‌ای علی‌وار» را به ارمغان آورد؟ 

نماینده‌ مردم سمنان در خانه ملت، با اشاره به زلزله ویرانگر ‌٩/٥ ریشتری در برخی روستاهای دامغان و شاهرود و آثار تخریبی آن، با ابراز همدردی با زلزله‌زدگان و تسلیت به خانواده‌های داغدار، ابراز امیدواری کرد که مسئولان ذیربط هر چه سریع‌تر در جهت آبادانی مناطق زلزله‌زده اقدام نمایند. 

کواکبیان در ادامه نطق خود با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام مبنی‌بر اینکه وحدت را فریضه و مخالفت با آن را خلاف شرع دانستند، اظهار کرد: در این رابطه به بعضی‌ رسانه‌ها و برخی برنامه‌های صدا‌و‌سیما تذکر می‌دهم که تجدیدنظر جدی در برخی برنامه‌های‌شان کنند و بنگرند که تا چه میزان در راستای حفظ وحدت همه‌جانبه همه‌ آحاد مردم حرکت می‌کنند. 

وی با ابراز امیدواری از اینکه بزرگان کشور در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری گام‌های جدی‌تری بردارند، گفت: در این رابطه بنده پیشنهادات مشخصی دارم که آن را با برخی از عزیزان مطرح نموده‌ام و درصورت ضرورت در آینده مطرح می‌کنم. 

کواکبیان در ادامه با اشاره به اصل ‌١٢٧ قانون اساسی مبنی‌بر این‌که رییس‌جمهوری می‌تواند نماینده یا نمایندگان ویژه‌ای را در امور خاص انتخاب کند، در مورد تعیین نمایندگان ویژه در حوزه‌ دیپلماسی کشور، گفت: نمی‌دانم بر اساس اصل ‌١٢٧ آیا تعیین نمایندگان ویژه مصوبه‌ دولت دارد یا خیر؟ نکته‌ بعدی این‌که آیا نمایندگان ویژه در هماهنگی دستگاه با دیپلماسی کشور انتخاب شده‌اند یا وزرای امور خارجه در این زمینه هیچ نقشی نداشته است؟ چرا که بر اساس اصول قانون اساسی حتی سفیر را وزیر امور خارجه به رییس‌جمهور پیشنهاد داده و آن‌گاه رییس‌جمهور حکم سفیر را صادر می‌کند. 

وی هم‌چنین به اصل ‌١٤١ قانون اساسی در رابطه با مسأله دوشغله‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان ویژه که تعیین شدند عنوان کرده‌اند که بیش از ‌١٩ شغل دارند. آیا باز هم بایستی شغل دیگری به آنها می‌دادید؟ این در حالی است که اگر به برخی از این نمایندگان ویژه گفته می‌شد کشورهای منطقه را از روی نقشه نام ببرید، ممکن است نشناسند. پس چگونه آنها را به عنوان نماینده‌ ویژه در حوزه‌ی خاص دیپلماسی تعیین می‌کنید؟ 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به فرموده‌ی امام (ره) مبنی‌بر این‌که روز قدس روز اسلام است، گفت: هرگونه سازش سران عرب با رژیم صهیونیستی محکوم کرده و همه‌ آحاد ملت را برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت می‌کنیم. 

کواکبیان در پایان خاطر نشان کرد: سفرهای استانی بسیار خوب است اما مصوبات بر زمین مانده را اول اجرا کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین