کد خبر: ۱۰۶۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۰

منصوری: انتصاب بی‌تجربه‌ها به‌عنوان نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور توجیه منطقی ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  سفیر سابق ایران در چین و پاکستان دارا بودن تجربه کافی دیپلماتیک را برای نمایندگان ویژه رئیس جمهور در امور بین‌المللی بسیار با اهمیت خواند و گفت: اقدام رئیس‌جمهور در انتصاب افراد بی‌تجربه به عنوان نمایندگان ویژه در امور خاورمیانه، آسیا، دریای خزر و افغانستان هیچ توجیه منطقی ندارد.

جواد منصوری رئیس سابق اداره کل اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت خارجه، در خصوص تعیین نمایندگان ویژه احمدی‌نژاد در امور خاورمیانه، آسیا، دریای خزر و افغانستان، اظهار داشت: بنده واقعا نمی‌دانم به چه دلیلی رئیس‌جمهور این کار را انجام دادند و تعجب بیشتر من از این است که وی در این انتخاب ملاحظات دیپلماتیک و اداری را در نظر نگرفته است.

وی تصریح کرد: اقدام رئیس‌جمهور در انتصاب افراد بی‌تجربه به عنوان نمایندگان ویژه در امور خاورمیانه، آسیا، دریای خزر و افغانستان هیچ توجیه منطقی ندارد.

سفیر ایران در چین در دولت نهم با تاکید براینکه داشتن تجربه برای نمایندگان ویژه احمدی‌نژاد در امور بین‌المللی بسیار با اهمیت است، گفت: متاسفانه ما یک نمونه از این بی‌تجربگی را در اظهارات یکی از نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در مورد ترکیه و ارمنستان می‌بینیم که بازتاب‌های منفی هم برای جمهوری اسلامی ایران در پی داشت.

وی با تاکید براینکه این اقدام نوعی فروپاشی نظام وزارت امور خارجه است، گفت: از سویی دیگر نیز این اقدام رئیس‌جمهور ضربه‌ای را به دیپلمات‌های وزارت امورخارجه وارد کرده است.

مشاور وزیر امور خارجه دردولت های ششم، هفتم و هشتم، در بیان علت سرخوردگی دیپلمات‌های دستگاه دیپلماسی کشور عنوان کرد: همه دیپلمات‌ها این موضوع را زیر نظر داشتند و الان تصور می‌کنند که این اقدام رئیس قوه مجریه نشانه کنار زدن مدیریت دستگاه دیپلماسی کشور است، به طوری‌که هیچ اعتباری برای جایگاه وزارت امور خارجه برای انتخاب نمایندگان ویژه در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: این حرکت رئیس‌جمهور عملا در درون وزارت امور خارجه و حتی بدتر از آن در سفارتخانه‌های ما بازتاب های منفی داشته است، چون نمی‌دانند از چه کسی حرف‌شنوی داشته باشند ضمن اینکه این مشکل مبتلا به سفرای خارجی است زیرا نمی‌دانند باید روی حرف چه کسی حساب کنند، درحال حاضر مدیران وزارت امور خارجه در بلاتکلیفی کامل به‌سر می‌برند.

گفتنی است احمدی‌نژاد در روزهای اخیر اسفندیار رحیم مشایی، حمید رضا بقایی، محمد مهدی آخوندزاده و ابوالفضل ظهره‌وند را با احکام جداگانه به عنوان "نمایندگان ویژه رئیس جمهوری" در امورخاورمیانه، آسیا، دریای خزر و افغانستان منصوب کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین