کد خبر: ۱۰۶۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۷

حاشیه استخدام‌های پر از ابهام‌ آموزش و پرورش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزهای پایانی فصل بهار سال‌جاری بود که وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد قصد دارد نیروهای متخصص و جوان را به خدمت گیرد و همین امر سبب شد تا جویندگان کار به سایت اینترنتی این وزارتخانه مراجعه کنند و نام خود را همراه با پرداخت مبلغ اندکی در فهرست متقاضیان به ثبت برسانند. 

به گزارش روزنامه جهان صنعت، در توضیحات فرم درخواست کار این سایت اینترنتی آمده بود که این افراد به مدت 3 سال قراردادی خواهند بود و پس از آن به استخدام وزارتخانه مورد اشاره در خواهند آمد.

با شنیدن این خبر و قول استخدام سوال‌های زیادی به وجود آمد زیرا آموزش و پرورش از جمله وزارتخانه‌هایی است که همواره از کمبود بودجه گله‌مند است و در همین ارتباط باید گفت که اخیرا عده‌ای از نیروهای این سازمان عریض و طویل خواستار بازنشستگی پیش از موعد شده بودند اما به علت همین کمبود بودجه موافقتی صورت نگرفت.

گذشته از این مورد بر ابهام زمانی افزوده شد که وقتی اولین نتیجه این آزمون‌ها پس از اخذ دو گزینش اعلام شد، در نتیجه این کار نیروهای حق‌التدریسی در برابر مجلس تجمع کردند و خواستار استخدام خود از سوی این وزارتخانه شدند، به راستی ادعای آنان کاملا بحق بود زیرا می‌گفتند روز اول گفته شد که پس از سه سال قرارداد استخدام خواهید شد حالا می‌گویند قراردادتان تمام شده!

گرچه پس از این تجمع دولت اعلام کرد که آنها استخدام خواهند شد اما این داستان به یک گروه مختص نشد و ظاهرا هم قرار نیست پایان یابد زیرا گروه‌های دیگری هم دست به تجمع در برابر خانه ملت زدند و همین خواسته و گله مشابه را داشتند.

حال با توجه به این شرایط وزارت آموزش و پرورش سوال این است اگر نهاد فوق هدف دیگری غیر از جذب نیرو به سازمان خود را ندارد چرا از همین گروه‌های قراردادی خود استفاده نمی‌کند؟ یا اگر بودجه دارد برای استخدام‌های جدید به چه دلیل به افرادی که تقاضای بازنشستگی پیش از موعد کرده‌اند پاسخ مثبت نمی‌دهد؟

آیا کسانی که جدیدا از سه امتحان گذر کرده‌اند و هر روز برای دیدن اسم خود به سراغ سایت آموزش‌وپرورش می‌روند، می‌توانند با امید بر فرض که اسم‌شان در فهرست قبولی‌ها باشد یا اصلا اسمی اعلام شود به این کار لبیک گویند؟ آیا سرنوشت آنان هم نظیر گروه یا گروه‌های معترض در این وزارتخانه نخواهد شد؟

نمایندگان مجلس بر این اعتقادند که وزارت آموزش‌وپرورش با این کار خود درصدد است قانونی که توسط اعضای خانه ملت تصویب شد را اجابت کند اگر چنین است آیا بهتر نیست وزیر مربوطه با در نظر گرفتن تمام زوایای این امر آن را به اجرا درآورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین