کد خبر: ۱۰۶۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۲

7 نظامی آمریکایی و 5 فعال انتخاباتی در افغانستان کشته شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 7 نظامی آمریکایی در حملات دو روز گذشته در جنوب و شرق افغانستان کشته ‌شدند.

هفت نظامی آمریکایی در حملات دو روز گذشته در جنوب و شرق افغانستان کشته ‌شدند و در همین حال مقام‌های افغان از پیدا شدن اجساد 5 نفر از اعضای ستاد انتخاباتی یک کاندیدای زن در ولایت هرات خبر دادند. 

گزارش‌ها حاکی است که از 7 نظامی کشته شده آمریکایی 2 نفر بر اثر یک بمب‌گذاری در جنوب افغانستان، 2 نفر دیگر پس از انفجار بمبی در روز شنبه در همان نواحی و  3 نفر دیگر در نبردی در شرق این کشور کشته شدند.
 
با کشته شدن این نظامیان، شمار تلفات نیروهای آمریکایی در افغانستان طی ماه جاری میلادی به ۴۲ نفر رسید که از تعداد ۶۶ نظامی کشته شده در ماه ژوئیه کمتر است. 

آمار کشته‌شدگان نیروهای بین‌المللی طی ماه جاری در افغانستان به ۶۲ نفر می‌رسد که 7 نفر از آن‌ها بریتانیایی هستند. 

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، که نیروهای آن در افغانستان در حال نبرد با شورشیان طالبان هستند، می‌گوید سربازان این سازمان و ارتش افغانستان در عملیات‌های روز شنبه در استان پکتیا موفق به کشتن  7 نفر از طالبان از جمله یکی از فرماندهان طالبان به نام «نامان» شده‌اند. 

ناتو همچنین اعلام کرد در جریان مقابله با شبیخون طالبان به چند پایگاه نظامیان بین‌المللی در ولایت خوست در جنوب افغانستان بیش از ۳۰ شورشی کشته و 5 شبه نظامی طالبان نیز بازداشت شده‌اند.
 
جنگ میان نیروهای بین‌المللی و ستیزه‌جویان افغان با ورود ۳۰ هزار نیروی جدید آمریکایی به منطقه شدت گرفته‌است. 

اکثر نیروهای تازه به مناطق هلمند و قندهار در جنوب افغانستان اعزام شده‌اند و نبردها در این مناطق به صورت روزانه ادامه دارد. نظامیان بین‌المللی که قرار است شمار آنها در افغانستان به ۱۲۰ هزار نفر برسد قصد دارند با تقویت نیروها در جنوب، زمینه بیرون راندن طالبان را از این مناطق فراهم کنند.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ناصر احمد پوپل، فرماندار شهرستان ادرسکن ولایت هرات روز یکشنبه از پیدا شدن اجساد 5 عضو یک ستاد انتخاباتی پارلمانی خبر داد.
 
این 5 نفر، از اعضای ستاد انتخاباتی «فوزیه گیلانی»، عضو مجلس نمایندگان افغانستان (وولسی جرگه) بودند که روز چهارشنبه همراه با 5 نفر دیگر از افراد این ستاد در یک جاده روستایی ربوده شده‌بودند. 

بنا بر این گزارش، هدف گرفتن ستاد انتخاباتی فوزیه گیلانی می‌تواند به این علت باشد که وی یکی از معدود زنان کاندیدا برای انتخابات مجلس افغانستان است.
 
این مجلس دارای ۲۴۹ کرسی برای نمایندگان است. 

تاکنون هیچ‌کس مسئولیت قتل این 5 نفر را بر عهده نگرفته اما به گفته آسوشیتدپرس گمان می‌رود نیروهای طالبان که پیش از این مسئولیت ربودن این افراد را پذیرفته‌اند این قتل‌ها را انجام داده‌باشند.
 
افراد طالبان پیش از این نیز به منظور بر هم زدن انتخابات پارلمانی ۱۸ سپتامبر، تعدادی دیگر از نامزدهای انتخاباتی و اعضای ستادهای‌شان را در دیگر مناطق افغانستان کشته، مجروح یا تهدید کرده‌اند. 

مقامات افغان می‌گویند، حدود ۹۰۰ مرکز انتخاباتی در سراسر این کشور به دلایل امنیتی تعطیل شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین