کد خبر: ۱۰۶۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۱
نجم‌الدین شریعتی:

رسانه ملی وظیفه ندارد به زور دست مردم را بگیرد و به سمت خدا ببرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نجم‌الدین شریعتی معتقد است: رسانه ملی وظیفه ندارد به زور دست مردم را بگیرد و به سمت خدا ببرد. ما برنامه‌های معارفی را پخش می‌کنیم، خیلی‌ها متاثر می‌شوند و تاثیر می‌گیرند و خیلی هم انگار نه انگار. 

مجری جوان برنامه‌ زلال احکام که این روزها برنامه «سمت خدا» را در شبکه سوم سیما اجرا می‌کند در گفت‌و گویی از شیوه اجرای برنامه‌های معارفی و برخی نکات مربوط به اجرا در تلویزیون گفته است که بخش‌های مهم این گفت‌و گو که با روزنامه کیهان انجام شده را در ادامه می‌خوانید:

- این برنامه‌های معارفی دست از سرم بر نمی دارند! به نظرم تا وقتی می‌توان در حوزه‌ای ماند و کار کرد، خیلی نباید از این شاخه به آن شاخه پرید. با این حال اخیرا تصمیم گرفته‌ام کم رنگ‌تر ظاهر شوم. 

- معلوم نیست که واقعا ته برنامه سمت خدا به خدا ختم شود و این اجرا مرا به خدا برساند و برای او باشد. البته اگر به آن چه از این برنامه می‌شنویم عمل کنیم و عالم بی‌عمل نباشیم، همه چیز خدایی می‌شود حتی اجرای من. 

- ببینید برای هر برنامه‌ای فضایی تعریف شده است. آیا واقعا شما و هر کس دیگری جای من بود در مقابل کارشناس برنامه جنگولک بازی در می‌آورد؟ مطمئن باشید سایر برنامه‌های رسانه فضای آرام ما را جبران می‌کنند. 

- این سر تکان دادن من در برنامه به نشانه تایید برای همذات‌پنداری با مخاطب است. زیرا مخاطب باید احساس کند حرف‌های کارشناس، صحیح و منطقی است. شنونده بودن من هم نشانه منفعل بودن نیست چون «سمت خدا» یک برنامه چالشی نیست. 

- رسانه که نباید مردم را به سمت خدا ببرد، رسانه فقط تلنگر می‌زند. رسانه ملی وظیفه ندارد به زور دست مردم را بگیرد و به سمت خدا ببرد. ما برنامه‌های معارفی را پخش می‌کنیم، خیلی‌ها متاثر می‌شوند و تاثیر می‌گیرند و خیلی هم انگار نه انگار. 

- من خودم نسبت به برنامه‌سازی در حوزه معارف نقد دارم و این انتقادها را هم در جای خودش منتقل کرده‌ام. قبول دارم که ظاهر و باطن یک برنامه باید شکیل باشد تا مخاطب در مواجهه با آن، کانال را عوض نکند اما از نظرسنجی‌ها و تماس‌های مردم معلوم است که برنامه‌های معارفی با همین ساختار هم مخاطبان بسیاری دارد. 

- رسانه ما تا حدودی دچار فقر ایده و محتواست البته همه این را می‌گویند اما در میدان عمل خودشان را عقب می‌کشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین