کد خبر: ۱۰۷۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳

یک ایرانی به‌جرم حمل مواد مخدر در مالزی بازداشت شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پلیس مالزی یک مرد ایرانی را به همراه 2 تبعه ترکیه به جرم حمل مواد مخدر در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور بازداشت کرد.

معاون دایره تحقیقات جنایی مواد مخدر پلیس مالزی اعلام کرد از این 3 نفر در مجموع 15.8 کیلوگرم ماده مخدر "شیشه" به ارزش 4 میلیون رینگیت (معادل یک میلیون و 260 هزار دلار) ضبط شده است.

عثمان هارون افزود: تبعه ایرانی 26 ساله روز سه‌شنبه در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور بازداشت و از وی یک محموله دو کیلویی شیشه به ارزش 500 هزار رینگیت (معادل 160 هزار دلار) کشف و ضبط شد.

وی گفت: 2 تبعه ترکیه نیز روز دوشنبه در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور دستگیر و از آنها 13.8 کیلوگرم شیشه به ارزش 3.5 میلیون رینگیت (معادل یک میلیون و 100 هزار دلار) به‌دست آمد.

پلیس افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که این 2 نفر از دو کشور جدا گانه مسافرت کرده و برای اولین بار است که به مالزی سفر می‌کنند.

بر اساس این گزارش هر 3 نفر به مدت یک هفته در بازداشت پلیس مالزی خواهند بود تا در مورد ارتباط آنها با یک باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر تحقیق شود.

به گفته هارون، بیشترین تعداد قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر شده در مالزی از کشورهای نیجریه، ترکیه، ایران و بلغارستان می‌باشند که این مواد را برای فروش به دانشجویان و گردشگران هموطن خود به این کشور وارد می‌کنند.

در سال جاری میلادی 89 ایرانی به جرم حمل مواد مخدر در مجموع به ارزش 6 میلیون رینگیت (معادل یک میلیون و 930 هزار دلار) توسط پلیس مالزی دستگیر شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین