کد خبر: ۱۰۷۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۹

۴۰ نفر از اعضای هيأت علمی دانشگاه تهران در سال جاری بازنشسته شدند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: معاون اداری و مالی دانشگاه تهران از بازنشستگی حدود ۴۰ نفر عضو هیأت علمی دانشگاه از ابتدای سال تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی این افراد مطابق ضوابط و مقررات مربوطه بازنشسته شده‌اند و هیچ گونه اقدام غیرقانونی در این زمینه صورت نگرفته است.

حسین مقیمی افزود: برخی از این اساتید بازنشسته با اصرار خودشان و درخواست مکرر به افتخار بازنشستگی نایل شده‌اند و برخی دیگر نیز با بیش از۳۰ سال سابقه، دارای مرتبه استادیاری بوده و طبق قانون باید بازنشسته می‌شدند.

وی تاکید کرد: دانشگاه تنها در صورتی می‌تواند مانع از بازنشستگی استادیاران با بیش از۳۰ سال سابقه شود که از هیأت امنای دانشگاه مجوز یک‌ساله دریافت کند که در یک فرایند طولانی و با ذکر توجیهات قوی و مستدل امکان تمدید یک‌ساله وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران در یک سال گذشته حدود 150 عضو هیأت علمی جدید جذب کرده است، اظهارکرد: نسبت خروجی هیأت علمی به ورودی «یک به چهار» است که دانشگاه تهران در کمتر دوره‌ای شاهد چنین رشد قابل توجهی بوده است.

مقیمی با تاکید بر اینکه نباید به بحث بازنشستگی اساتید نگاه سیاسی داشت، تصریح کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند بدون استناد به قوانین و مقررات و بر اساس سلیقه شخصی، اقدام به بازنشسته کردن اساتید کند و دانشگاه تهران نیز همواره بر اساس قانون‌مداری در این زمینه گام برداشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین