کد خبر: ۱۰۷۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۶
عبدالجبار کرمی:

یک نفر وزیر علوم را از توهم در آورد

بیانات وزیر علوم تبیین تفکرات قرون وسطایی است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بیانات دانشجو مبین توهم عمیق ایشان و نوعی نگرش پارانوئیدی به جامعه دانشگاهی است که بی‌شک لازم است یک نفر وزیر علوم را از این توهم درآورد. البته این اولین باری نیست که این وزیر با دیدگاه منفی به دانشجویان اساتید و جامع علمی کشور می‌نگرد.
 
در پی اظهارات اخیر دکتر کامران دانشجو وزیر علوم، در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه علم و صنعت مبنی‌بر تصیمیم ایشان جهت با خاک یکسان کردن دانشگاه‌ها کشور دکترعبدالجبار کرمی نمایند ه مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اظهارات در گفت‌و گو با دی‌پرس گفت: بیانات دانشجو مبین توهم عمیق ایشان و نوعی نگرش پارانوئیدی به جامعه دانشگاهی است که بی‌شک لازم است یک نفر وزیر علوم را از این توهم درآورد. البته این اولین باری نیست که این وزیر با دیدگاه منفی به دانشجویان اساتید و جامع علمی کشور می‌نگرد.

رئیس فراکسیون نمایندگان مستقل مجلس افزود: مطالب بیان شده توسط آقای دانشجو چیز جدید و نوظهوری در دانشگاه های کشور ما نیست و قطعا بزرگ‌نمایی و تبدیل آنها به هجمه‌های تهدید آمیز به صلاح کشور و جامعه علمی آن نیست و خروجی این تهدیدها و ارعاب‌ها چیزی جز عدم احساس امنیت تحصیلی و شغلی در دانشگاه‌ها و در نهایت فرار مغزها نخواهد بود.

این عضو کمسیون بهداشت و درمان اضافه کرد: در حالی کامران دانشجو اساتید و دانشجویان را با این ادبیات مورد خطاب قرار می‌دهد كه مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان فضای دانشگاه‌ها را مطلوب و دانشگاه، اساتید و دانشجویان ما را پیشرفت‌طلب، نوآور، پرنشاط و با طراوت خواندند و ابراز داشتند: با این روحیه و با این نشاط مطمئن هستم و همه مطمئن باشند که فردای نظام جمهوری اسلامی به مراتب از امروز کشور پیشرفته‌تر خواهد بود و فرمودند من هرگز سخنان و حرف‌ها منفی را که بعضی از سر تعصب و بعضی از سر غفلت‌ها در گوشه و کنار می‌زنند و می‌خواهند نسل جوان را نسل روی گرداننده از آرمان‌ها معرفی کنند باور نکرده‌ام و نخواهم کرد.

کرمی‌ گفت: از جناب دانشجو باید پرسید مگر فضای دانشگاه ما امروز وخیم و بحرانی است یا فضای دانشگاه‌های در سال‌های 60 و 61 ؟اگر آن زمان وخیم تر بود پس مگر حضرت امام نمی‌توانستند با آنها مثل شما برخورد کنند و دانشگاه‌ها را با خاک یکسان کنند؟ و اگر وخیم‌تر نبود و اکنون اوضاع از آن زمان وخیم‌تر است پس شایسته نیست که کسی را جز خود ملامت کنیم و به جای تخریب دانشگاه‌ها به عملکرد غلط خود بازگشته و بنگریم چگونه نتوانسته‌ایم بر دانشجو تاثیر گذار باشیم و بی‌کفایتی خودمان را به بی‌تعهدی دانشجویان و اساتید تفسیر نکنیم و تقصیر را به گردن دانشجو و اساتید نیانداریم تا مجبور شویم نقش آلکاپون را با تخریب دانشگاه‌ها ایفا کنیم.

این نماینده مستقل افزود: این بیانات وزیر تبیین تفکرات قرون وسطایی است که مراکز علمی را تخریب و با خاک یکسان می کردند لذا وزیر محترم باید بداند قرون وسطی به پایان رسیده و اکنون در ابتدای هزاره سوم هستیم.

گفتنی است که در اسفند ماه سال گذشته نیز وزیر علوم توسط این نماینده به مجلس فراخوانده شد تا پاسخ‌گوی اظهارات نسنجیده خود در خصوص برخورد با اساتید و دانشجویان به بهانه دین مداری و امنیتی کردن فضای دانشگاهها باشد.همچنین کرمی به فراخوانده شدن وزیر علوم به مجلس با طرح سوالی از ایشان به پاسخ‌گویی به اظهارات اخیر خود در هفته آتی خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین