کد خبر: ۱۰۷۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۴

وزیر آموزش و پرورش:‌ اعتراض در هر آزمونی طبیعی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر آموزش و پرورش گفت‌: وقتی در آزمونی از میان 630 هزار نفر فقط 40 هزار نفر انتخاب شوند، طبیعی است که پذیرفته نشدگان اعتراض داشته باشند.

حمیدرضا حاجی بابایی درمصاحبه با شبکه خبر سیما افزود: ‌همه سعی ما دربرگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، عمل به قانون بوده است و اجازه نداده ایم حقی از کسی ضایع شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مهمترین ملاک برای انتخاب افراد، ‌آزمون علمی بوده است، ‌افزود: فقط تعداد معدودی بوده‌اند که در گزینش، ‌پذیرفته نشده‌اند.

وی گفت: ‌در هر حال ‌پذیرفته نشدگان این آزمون می‌توانند با مراجعه به ادارات کل آموزش و پرورش محل سکونت خود علت این موضوع را جویا شوند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش جذب معلم از طریق شرکت‌های خدماتی را که در سال گذشته صورت گرفته بود غیر قانونی خواند و گفت:‌ این شرکت‌ها فقط موظف بودند که سرایدار و دیگر نیروهای خدماتی را جذب کنند اما متاسفانه معلمانی را هم وارد کلاس کردند.

حاجی بابایی افزود:‌ البته این شرکت‌ها به طور کل منحل و مقرر شد حقوق سرایداران و خدمتکاران مدارس را وزارتخانه پرداخت کند.

وی گفت: معلمانی که از این طریق وارد مدارس شده‌اند از ابتدای سال تحصیلی امسال اجازه تدریس ندارند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از این مصاحبه گفت‌: همه مدارس غیر دولتی موظفند قوانین ابلاغی را در معرض دید اولیا قرار دهند.

وی افزود:‌‌ 13 هزار و 600 مدرسه غیر دولتی در کشور وجود دارد که بیشتر این تعداد در اداره خودشان مشکل دارند اما تعداد معدودی از این مدارس در تهران هستند که خارج از ضابطه شهریه دریافت می‌کنند و برخورد قاطعی با این مدارس خواهد شد.

وی در عین حال از برخی اولیا دانش آموزان هم انتقاد کرد و گفت: جزای گرانفروش، نخریدن است و قرار نیست مدارس غیر دولتی به ازای ارائه هر امکاناتی، ‌شهریه اضافی طلب کنند.

وزیر آموزش و پرورش، ‌کاهش تنوع مدارس را یکی از راه‌های رفع معضلات مدارس کشور خواند و گفت:‌ نباید با ایجاد تنوع در مدارس مردم را سردرگم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ‌برای امسال هیچ مشکلی در توزیع کتاب‌های درسی نداریم.

حاجی بابایی افزود: ‌البته در تفاهم نامه‌ای با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مقرر شد همه مدارس کشور به شبکه آی سی تی وصل شوند و از طریق این شبکه به راحتی بتوان به کتاب‌های درسی نیز دسترسی داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین