کد خبر: ۱۰۷۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۱

نقاشی 31 میلیون دلاری پوسین حراج می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کریستی امیدوار است یکی از آثار مهم نیکلا پوسین، نقاش فرانسوی به نام «ترفیع» بین 23 تا 31 میلیون دلار در حراجی روز هفتم دسامبر به فروش برود.

این حراجی امیدوار است ارقام سال گذشته حراج نقاشی‌های استادان کهن تکرار شود. سال گذشته تابلویی از رافائل به قیمت 47 میلیون و 900 هزار دلار و تابلویی از رامبراند به قیمت 33 میلیون دلار به فروش رفت.

ریچارد رایت یکی از مدیران بخش اساتید کهن و هنر قرن 19 کریستی، این نقاشی را «متمایز» خواند.

«ترفیع» در دهه 1630 کشیده شده و یکی از تابلوهای «هفت آیین مقدس» است که پوسین برای کاسیانو دال پوتزو، مجموعه‌دار مشهور اهل روم کشیده بود.

از این «هفت آیین مقدس» تابلو «اعتراف» حدود 200 سال پیش در حادثه آتش‌سوزی از بین رفت و تابلو «تعمید» نیز در گالری ملی هنر در واشنگتن نگه‌داری می‌شود.

پنج اثر دیگر شامل «ترفیع»، «تایید»، «عشاء ربانی»، «تدهین»، و «ازدواج مسیحی» در اختیار «دفتر دارایی بلوور» متعلق به دوکِ راتلند هستند و به‌طور قرضی در گالری ملی لندن به نمایش گذاشته شده‌اند.

به گفته کریستی پاپ در قرن 18 از فروش این تابلوها در خارج از ایتالیا جلوگیری کرد، اما جیمز بایرز دلال آثار هنری موفق شد شرایط فروش این تابلوها به چارلز منرز، چهارمین دوک راتلند را مهیا سازد.

او برای این کار نسخه‌های جعلی از تابلوها آماده و آنها را جایگزین نسخه‌های اصلی کرد و سپس به شکل قاچاقی تابلوهای اصلی را از ایتالیا خارج ساخت.

در سال 2007، یازدهمین دوک راتلند، تصمیم داشت هر 5 تابلو را به فروش برساند. آن زمان این تابلوها روی هم 100 میلیون پوند ارزش داشتند، اما در آخرین دقیقه به بهانه «دلایل خانوادگی» از این کار منصرف شد.

پوسین پس از انتخاب به عنوان نقاش دربار لویی هشتم نسخه‌ای دیگر از «هفت آیین مقدس» را برای یک مقام کلیسایی در پاریس کشید. این نقاشی‌ها در اختیار دوک ساترلند هستند و بطور قرضی در گالری ملی اسکاتلند در معرض بازدید عموم قرار دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین