کد خبر: ۱۰۷۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۶

درمانی جدید برای "ایدز" کشف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دانشمندان طی کشفی بزرگ موفق به ارائه شیوه‌ای درمانی شده‌اند که می‌تواند سلول‌های آلوده به HIV را بدون آسیب وارد کردن به سلول‌های سالم از بین ببرد. شیوه‌ای که تا زمان استفاده عمومی از این درمان راه درازی در پیش دارد. 

این مطالعات که نتایج آن در نشریه British Journal AIDS Research and Therapy منتشر شده هنوز در مراحل آزمایش است و پس از طی کردن مراحل آزمایش بر روی حیوان و سپس انسان‌ها وارد مرحله کسب مجوز و استفاده عموم خواهد شد.

پپتیدها، بخش‌های پروتئینی ویژه و کوتاهی که دانشمندان در این مطالعات به‌وجود آورده‌اند، می‌توانند در رونویسی سلول‌های آلوده اختلال ایجاد کرده و به‌صورت همزمان سلول‌های آلوده را از بین ببرند و منجر به خود تخریبی سلول‌ها شود.

به گفته دانشمندان، نتایج این مطالعات رویکردی بی‌نظیر در بالا بردن میزان مرگ سلول‌های آلوده به HIV داشته و می‌تواند به‌تدریج به درمانی جدید و عمومی ضد ویروسی تبدیل شود.

دانشمندان شیوه‌های درمانی رایج را شیوه‌هایی می‌دانند که تمامی سلول‌های وارد شده به بدن در زمان ابتلا به بیماری را از بین می‌برد اما از شیوه درمانی خود به عنوان شیوه‌ای یاد می‌کنند که می‌تواند سلول‌های آلوده به HIV را که از بار ژنتیکی ویروس برخوردار است، شناسایی و نابود کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین