کد خبر: ۱۰۷۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۱
در صورت تصويب نهايی:

معلمان حق‌التدريس به ترتيب سابقه و مدرک تحصيلی استخدام می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک فوریت از دو فوریت طرح «اصلاح و الحاق موادی به قانون تعیین تكلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، در وزارت آموزش و پرورش مصوبه 1388 و 1389 » به تصویب نمایندگان رسید.

‌ در جلسه علنی صبح امروز، سه‌شنبه، مجلس شورای اسلامی با تغییر دستور مجلس، این طرح دو فوریتی بررسی كردند كه دوفوریت رای نیاورد و یک فوریت آن با 126 رای موافق و 58 رای مخالف به تصویب رسید.

این طرح، كه به امضای 114 نفر از نمایندگان رسیده است، در مورد ابهامات وزارت آموزش و پرورش در اجرای این قانون و برداشت‌های متفاوت بوده كه موجب تضییع حقوق عده‌ای شده و موجب اعتراض گردیده است.

براساس این طرح كه در قالب یک ماده واحده تنظیم شده، ماده 14 قانون مذكور اصلاح و نهایتا آموزش و پرورش در به‌كارگیری كلیه معلمان حق‌التدریس و آ‌موزشیاران نهضت سوادآموزی موجود و یا آنهایی كه بعدا به‌كارگیری می‌شوند، برای استخدام اولویت قائل می‌شود لذا میزان سابقه، مدرک تحصیلی، ‌استان مورد نیاز و رشته‌های مورد نیاز و جنسیت اولویت‌بندی می‌گردد.

هم‌چنین مواد 17 ، 18 ، 19 ،‌20 ، 21 ، 22 ،‌23 ، 24 ، 25 و 26 به این قانون الحاق می‌گردد.

در مواد الحاقی نیز در صورت تصویب نهایی سوابق غیرمستمر فرد در زمان همكاری با آموزش و پرورش از سال 1380 محاسبه شده و سهمیه ایثارگران خارج از سهمیه مصوب منظور شده و از آنها استخدام به عمل می‌آید.

نیروهای پیمانی مشغول تدریس نیز به استخدام رسمی در می‌آیند و وزارت آموزش و پرورش مكلف است موارد ذكر شده در مواد الحاقی را در استخدام 40 هزار نفر در اولویت اجرا قرار دهد و 23 هزار نیروی خدمات آموزشی كه گزینش شده‌اند را در صورت وجود مجوز استخدام در اولویت استخدامی قرار دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین