کد خبر: ۱۰۷۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۱
اولیا، نماینده یزد و صدوق:

اگر بعد از آن‌همه تصفیه‌ها و پالایش‌ها، این‌همه وکیل انگلیسی در مجلس است وای به حال این کشور

میدان‌داری دروغگویان یعنی پوسیدن و انهدام نظام از درون
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: مهندس علی‌اکبر اولیا، نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خورد در مجلس با بیان اینکه از طرفی با محاصره فزاینده اقتصادی و زمزمه‌های حمله نظامی دشمن و در داخل با پاره‌ای سوء‌تفاهمات، گفت: نمی‌دانیم ... مجلس در رأس امور است یا با این جماعتی که خود را نماینده مردم و متولی بلامنازع انقلاب می‌دانند و عجب میدان‌داری می‌کنند .... ! یک روز حرمت عاشورا و جماران را می‌شکنند، روز دیگر حرمت حرم و حریم امام را و یک روز در مقابل مجلس صف‌آرایی می‌کنند و با مشت‌های گره کرده و نعره‌های‌شان با وکیلان انگلیسی مجلس "هل من مبارز" می‌طلبند.


به گزارش آفتاب، متن کامل نطق وی به شرح زیر است:

سلام علیکم
ماه شریف رمضان به آخر رسید و امیدوارم همه ما با ورود به این باب فضل رحمت الهی بهره وافی برده باشیم و انشاء‌الله عید سعید فطر بر همه مبارک باشد. این ماه، ماه توجه، تلاوت و تدبر در کلام خدا بود و امید آن که با بالارفتن سرمایه‌های معنوی فردی و اجتماعی امت آسیب پذیری مان در مقابل دشمنان برون و درون کاهش یابد و با تأسی از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)‌در جهان امتی شاهد و نمونه شویم. 

در شرایط سختی هستیم. از طرفی با محاصره فزاینده اقتصادی و زمزمه‌های حمله نظامی دشمن و در داخل با پاره‌ای سوء‌تفاهمات! و در این شرایط باید بیش از هر زمان به قرآن رو بیاوریم که هم دستور آمادگی‌های مقابله با دشمن خارجی را می‌دهد و هم برنامه‌های تربیتی برای تهذیب نفس و جهاد اکبر. رویکرد خدا در حکومت دستور «شاورهم فی‌الامر» پیامبر (ص) است که نسبت فاصله داری از "عقل کل" تا تدبیر اعراب بیابانی آن زمان دارد. 

و رویکرد تربیتی‌اش تعقل وتدبر. خداوند بارها گفته است که از آدم‌های کر و کور و لال (در باطن)‌ خوشش نمی‌آید. و بارها ما را به تدبر در آسمان‌ها و زمین، احوال گذشتگان و مبدأ، مقصد و میسر سفارش نموده است. 

انقلاب اسلامی با رهبری فرزندی از سلاله آخرین پیامبر الهی با آگاهی‌بخشی به مردم و با ریخته شدن خون‌های پاکی چون شهدای 17 شهریور و چون در دانه شهید دانش در همین کنار گوش‌مان به پیروزی رسید و امام که خود پرچمدار ولایت مطلقه فقیه بود قدم به‌قدم برای تشکیل حکومت با مردم حرکت کرد تا در تاریخ ثبت شود که این جمهوری اسلامی (نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد)‌ با رأی مردم تأسیس شد. قانون اساسی با رأی نخبگان منتخب مردم نوشته شد و با تنفیذ امام و آرای مردم اعتبار یافت تا «کلمه سوایی» باشد برای ادامه حرکت. 

در قانون اساسی نماد «امرهم شورا بینهم» مجلس شورای اسلامی شد و امام زجر کشیده از استبداد رضاخانی «شهید مدرس» را الگو و اسوة ما معرفی کرد. تا همواره، همه، دیگران و خود ما از جایگاه رفیع مجلس صیانت کنیم ولی نمی‌دانیم ... مجلس در رأس امور است یا با این جماعتی که خود را نماینده مردم و متولی بلامنازع انقلاب می‌دانند و عجب میدان‌داری می‌کنند .... ! یک روز حرمت عاشورا و جماران را می‌شکنند، روز دیگر حرمت حرم و حریم امام را و یک روز در مقابل مجلس صف‌آرایی می‌کنند و با مشت‌های گره کرده و نعره‌های‌شان با وکیلان انگلیسی مجلس "هل من مبارز" می‌طلبند. 

اگر بعد از آن‌همه تصفیه‌ها و پالایش‌ها این‌همه وکیل انگلیسی در مجلس است وای به حال این کشور و اگر اینها یاوه می‌گویند چرا کسی جرات نمی‌کند به آنها بگوید بالای چشم‌تان ابروست! 

ضمن احترام به نمایندگان فهیم و بزرگواری که با پای‌بندی بر عهد و سوگند خود خون دل می‌خورند و درد می‌کشند و گهگاه حرف می‌زنند باید بگویم جای شهید مدرس خالی!‌‌..... هر چند هنوز تمثال مبارکش آنجا نصب و نظاره‌گر ماست. 

من از مسلمانی این را فهمیده‌ام که بعد از اطاعت خدا، دروغ، تهمت، افترا و ظلم گناه کبیره است و ارتکاب به این محارم برای حفظ نظام یعنی پوشیدن پوستین وارونه ای که امام علی (ع) افراد را از پوشیدن آن بر حذر داشت و اینها و میدان‌داری جماعتی که این اوصاف را دارند یعنی پوسیدن و انهدام نظام از درون ..... بگذریم. 

یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در مدیریت کشور دست‌یابی به اولین سند چشم‌انداز به شمار می‌رود، این سند که اخیراً نیز اهمیت آن مورد تذکر و تاکید جدی مقام معظم رهبری قرار گرفت مشتمل بر 4 برنامه پنج‌ساله است. دولت نهم که دل‌خوشی از برنامه چهارم و اولین برنامه سند چشم‌انداز نداشت متاسفانه حرکتی برای بهبود یا اصلاح آن نکرد و خود را هم موظف ندانست که گزارش دستاوردهای خود را بر اساس مواد 157 و 158 برنامه به مجلس ارائه کند. برنامه بعدی را هم به موقع ارائه نکرد و بعد از آن که لایحه برنامه به معرض ارزیابی و تاثیر گذاری خردجمعی نمایندگان مجلس قرار گرفت با دومین حرکت بزرگ تادیبی دولت به مجلس، (بعد از استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها) مواجه گشت تا همه سرکار باشند! 

این حرکت علی‌رغم تعامل خوب جناب آقای دکتر عزیزی و همکاران‌شان برای بررسی قدم‌به‌قدم و کلمه به کلمه برنامه با کمیسیون تلفیق بسیار شگفت و عبرت‌انگیز بود. 

نمی‌دانم چه خواهد شد، ولی یادمان باشد که بدون برنامه و با حرکت‌های حساب نشده و روزمره نه تنها به هدف سند چشم‌انداز بلکه به هیچ‌جا نمی‌رسیم و مهم این است که برنامه هر چه هست مجلس باید این پایش را داشته باشد و همه‌ساله کنترل نماید که کشور عقب گرد نداشته باشد و در جا نزد، بلکه به شکل مطمئنی به سوی هدف پیش می‌رود. 

و اما استان.... امام رحمت الله فرمودند استان یزد همواره با تعقل و تدین اداره شده است. استان یزد علی‌رغم سرمایه‌گذاری حداقلی منابع دولتی با حضور، تدبیر و تلاش مردم دستاوردهای نسبتاً خوبی داشته است. از استاندار محترم یزد می‌خواهم در دوره مسئولیت خود به ظرفیت‌های فکری، کارشناسی و مدیریتی استان بهای بیشتری بدهند و به محدوده‌ای فراتر از حلقه همشهریان و همکاران سابق‌شان فکر کنند و ... از دولت محترم هم می‌خواهم اگر قرار است برای خشک‌سالی چندین ساله و مهلک استان فکری بکنند، تابستان تمام شد!

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین