کد خبر: ۱۰۷۵۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۶

ضرورت پیشگیری از یک شرم ابدی

ابوالفضل فاتح
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - ابوالفضل فاتح: همچنان که می‌دانید در خبرها آمده بود که کلیسایی در آمریکا قصد اقدام به قرآن‌سوزی در سالگرد 11 سپتامبر دارد. ضرورت دارد صرف‌نظر از هر دین و آیین و هر مسلک و گرایش سیاسی به محکومیت این گناه بزرگ و اقدام خطرناک پرداخت تا به یاری خدااز وقوع آن پیشگیری شود. 

مغایرت آشکار برنامه‌ها‌ی یک کلیسا در فلوریدای آمریکا (مرکز کمک‌رسانی جهانی کبوتر) برای آتش‌زدن قرآن، کتاب مقدس مسلمانان در سالگرد 11 سپتامبر با اصول شناخته شده‌ی احترام به ادیان الهی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز موحدان بر کسی پوشیده نیست. عملی که با هیچ‌یک از تعاریف و منطق‌های پذیرفته شده‌ی آزادی بیان و مصالح انسانی سازگاری نداشته و اقدامی تهاجمی با پیامدهای بس ناگوار و آسیب‌زا است. سخره آنکه این اقدام توسط مرکزی صورت می‌گیرد که مطابق نامش باید پیام‌آور صلح و آرامش باشد نه خشونت و نفرت. 

11 سپتامبر جنایتی آشکار علیه بشریت بود که یک‌پارچه از سوی پیروان همه‌ی ادیان بدرستی محکوم گردید. بازی‌خوردگان و تروریست‌های القاعده و طالبان گرچه خود را به اسلام منتسب کرده‌اند، اما سمبل انحراف از قرآنند و نسبتی با اسلام پذیرفته شده‌ی اکثریت مسلمانان ندارند. مسلمانان و خاورمیانه خود قربانیان درجه اول شیوه‌ها و تفسیرهای ناصواب آنانند و عمل این گروه نباید به نام دین رحمانی و کتاب رهایی بخش قرآن نوشته شود.

مسلمانان آگاه با هر نوع خشونت بین دینی و تعدی به هر یک ازادیان و کتب الهی مخالفند و آن را بر خود حرام می‌شمارند، اما متاسفانه بیش از دو دهه است که با موجی از اهانت‌های حساب‌شده به ارزش‌های اسلامی مواجه هستند که دامنه‌ی وسیعی از اماکن و شخصیت‌ها‌ی مذهبی، به‌ویژه اهانت به پیامبر اکرم (ص) را شامل شده و اینک قرآن کریم را هدف قرار داده است.

بعید است که برنامه‌ی رسوا و خطرناک قرآن سوزی صرفا از اندیشه‌های انحرافی و اسلام هراسانه ی یک کشیش نشات گرفته باشد و چه بسا که همچون بسیاری از موارد پیشین توطئه‌ای حساب‌شده برای انحراف افکار، رنجش مسلمانان، تعمیق شکاف بین ادیان و تثبیت افراطی‌گری‌ها باشد.
 
این چنین گناهی عظیم در خاک آمریکا سند گناه و شرم ابدی ملتی خواهد بود که همچنان به مذهبی بودن مفتخر است و معتقد به نقش خود در پیشبرد تمدن بشری و احترام به آزادی ادیان است.
 
بعید است آمریکائیان از میزان حساسیت مسلمانان به کتاب مقدس‌شان بی‌اطلاع باشند و بعید است ندانند که کتاب‌سوزی برای هیچ کیش و آیینی افتخار و حیثیت نیاورده است چه رسد به قرآن‌سوزی که جریحه‌ای عمیق بر دل و جان مسلمانان بر جای خواهد گذاشت و آمریکا را در منظر آنان بیش از پیش فرو خواهد کاست.

تا همینجا روشن می‌شود که تا چه اندازه جریانات افراطی و خشونت‌آفرین در جامعه‌ی آمریکا ریشه دوانیده است. 

اندکی تامل برنامه‌ی کشیش منحرف کلیسای فلوریدا را آن روی سکه‌ی 11 سپتامبر و در ردیف ترور معنویت و اخلاق و اقدام عیه صلح و امنیت جهانی قرار می‌دهد. جهانی که خسته از خشونت‌ها و شکاف‌های بشری محصول قدرت‌طلبی‌ها و افراطی‌گری‌ها بیش از هر زمان نیازمند به آرامش، اخلاق و معنویت است.

گرچه آمریکا اقدام به محکوم کردن این برنامه نموده، اما مسئولیت خطیر دولت و کلیسای آمریکا در پیشگیری و ممانعت از این اقدام همچنان باقی است و استناد شهردار نیویورک به حق آزادی بیان مندرج در متمم اول قانون اساسی آمریکا در این مورد رویکردی بسیار ناموجه، غیر‌عاقلانه و غیرمسئولانه است.
 
در این مقطع ابراز مخالفت بی‌تعارف با این پدیده‌ی شرم‌آور و خشونت‌آفرین وظیفه‌ی آزادی‌خواهان شمرده شده و بر دولت و کلیسای آمریکاست که با اقدام پیشگیرانه نگذارند چنین برگ سیاهی در تاریخ مناسبات آنان با مسلمانان نگاشته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین